Toon posts:

Traag netwerk na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al ruim een jaar een heel vreemd probleem en misschien kunnen jullie mij helpen.
Als mijn PC een paar uur heeft aangestaan schiet de netwerk snelheid omlaag.
Na een reboot heb ik normale snelheden van tegen de 7mb/s maar na een paar uur haal ik nog maar 200kb/s.

Het gekke is dat ik sinds een half jaar een nieuwe PC heb met precies hetzelfde probleem.
Aan de router ligt het ook niet aangezien ik die ook heb vervangen.

De snelheden die ik haal zijn dan ook met alles hetzelfde; FTP, http, smb.. noem het maar op.
Ik begin zo langzamerhand echt een beetje gek en gefrustreerd te worden 8)7 .

Hopelijk heeft iemand hier een verklaring voor :?

Verwijderd

het lijkt me toch dat je router volloopt, mischien nog weer een andere proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft ook geen zin, ik heb mijn PC al meerdere malen rechtstreeks aangesloten op de modem en nog steeds hetzelfde probleem.
(Het ligt ook niet aan de modem, ben vorige maand overgestapt op een andere ISP incl. andere modem)

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Heb je het nu over je netwerk dat traag wordt, of over je internetverbinding? Bij de laatste kan het ook aan degene waarvan je download liggen.

Klik mee voor GoT!........

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21

Reptile209

- gers -

Misschien een beetje een inkoppertje, maar heb je beide PC's al eens gechecked op virussen & spyware? Dat wil ook nog wel eens de nodige bandbreedte slurpen. Gooi er eens een goeie firewall op en bestudeer de logs/alerts daarvan eens. Check eens welke openstaande verbindingen je hebt na een reboot en als het "traag" wordt (onder Windows: start > run > cmd > netstat).
Over wat voor OS-en hebben we het eigenlijk?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier Windows XP op beide systemen. Verder heb ik ook al meerdere malen geformatteerd en gescanned op virussen en spyware.
Na een format gaat het meestal wel goed voor een paar dagen, daarna weer hetzelfde probleem.
Ook wordt het steeds slechter naarmate windows er langer op staat waardoor ik verplicht ben opnieuw een format uit te voeren |:(

edit: Het gaat hier om het netwerk, niet alleen internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 23:26 ]

Pagina: 1