[Dell] Poweredge] Kortsluiting in PSU gebied

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik had een server al een paar maand ergens te staan, zat met een softwareprobleem, die ik eindelijk had opgelost. In een verloop van 7 maanden is de server zonder problemen vaak aan en uit geweest (iets proberen, niet lukken, knop uit en weer aan). Afgelopen week had ik het eindelijk werkend. De server heeft 2 dagen gedraaid om te testen.

Dit weekend was het eindelijk zover om hem aan te sluiten, en ik heb hem een beetje scheef moeten houden om hem te verplaatsen (niets bijzonders dus eigenlijk).

Eenmaal aangesloten, als allerlaatste de stroom eraan. Bam, dikke knallen!, zelfs de aardlekschakelaar was eraf gegaan :S

We dachten dat het lag dat er teveel op 1 groep stond, dus verschillende apparatuur uitgezet. Vervolgens weer geprobeerd, nope, weer dikke knallen, echt vanuit de PSU's (zitten er 3 in). Op een gegeven moment had ik het nog 1 keer geprobeerd met 2 PSU's erin. Toen draaide het een paar seconden, daarna vlogen de rode ledjes op de PSU's aan, en die begonnen met een knal, en hup het zaakje was alweer uit. Ik voelde me knap beroerd toen!

Nu heb ik vandaag de server ontleed bij het PSU gedeelte, het punt waar je de stroomkabel in doet, naar de printplaat waar de drie PSU's op staat.

Vervolgens een setup geinstalleerd waarbij alleen de stroomkabel aan de printplaat zit + 1 voeding, en geen server. Maar echt direct zodra de stroom erin ging, poef! weer PSU een knal...

Op de printplaat is van begin tot eind niets te vinden qua kortsluiting, maar ik vind het ook vreemd als het probleem bij de PSU's zou zijn, want 3 PSU's in 1 keer das ook maar vreemd :S

Overige info,
server: Dell Poweredge 6450
PSU's: 3 stuks (input en output weet ik ff niet)