Toon posts:

asus P5WDG2 WS prof. moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn 2e hd aan de praat krijg?
Heb op de Intel 82801GR/GH 4 hd in raid 5 lopen, deze werken prima.
Heb op de Marvell 61XX sata controller een sata hd en een plextor sata dvd brander aangesloten.
deze hd wil ik gewoon gebruiken als extra schijf en de dvd brander dus ook gewoon, maar wat ik ook probeer ik krijg de hd en dvd niet werkend. de dvd is wel zichtbaar onder windows xp prof. maar werkt niet

Wat doe ik verkeerd???

Verwijderd

drivers geinstalleerd neem ik aan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Installeer inderdaad eens je IDE drivers, en kijk eens naar uitroeptekentjes in Apparaatbeheer.

Wauw, een sig!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
initialiseert de schijf wel goed in je sata bios?

Wat voor merk en type s-ata schijf gebruik je? Maxtor diamondmax 10 toevallig?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Outerspace schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:41:
Installeer inderdaad eens je IDE drivers, en kijk eens naar uitroeptekentjes in Apparaatbeheer.
Het gaat om SATA apparaten, dus lijkt mij dat je dan de SATA drivers nodig hebt... ;)
Frapante is wel XP is geïnstalleerd op - neem ik aan - die SATA HDD, dus de drivers zijn al geïnstalleerd.

Zo niet, dan moet je idd de SATA drivers installeren.
Check overigens even in je BIOS of SATA aan staat!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de laate reaktie, maar ik las ergens anders in de topic dat de marvel sata nog niet werkt.
Dus het wachten is op nieuwe drivers

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:14:
Sorry voor de laate reaktie, maar ik las ergens anders in de topic dat de marvel sata nog niet werkt.
Dus het wachten is op nieuwe drivers
Volgens mij doel je hiermee op een kleine issue betreffende een oude revisie van de P5WDG2 (jawel, er zijn er 2... één mét en één zonder Core 2 Duo support volgens de Asus site), waarbij dankzij de meegeleverde drivers (afaicr) geen RAID mogelijk was. (of niet?)

Anyway, heb je al eens op de Asus site gekeken? Nieuwste BIOS geflashed? Meest recente Marvell (IDE) drivers gedownload en geïnstalleerd? Het lijkt me namelijk behoorlijk onwaarschijnlijk dat er een probleem is met de Marvell SATA controller, zeker gezien het feit dat dit bord niet echt nieuw is en nogal wat positieve reviews heeft gekregen.

Ben overigens ook vanwege een andere reden nieuwsgierig, namelijk omdat dit plankje erg interessant is voor een eventuele dual core versie van mijn nieuwe workstation setup (vanwege de mogelijkheid om een ARC-1120 rev2 in een van de aanwezige PCI-X sloten te drukken) ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Al hetvolgende geprobeerd

Rechtermuisknop 1 klik op "deze computer"
Beheren
Schijfbeheer

kan dan onderin of je schijf erin staat.... mocht ie erin staan dan kan je m vanuitdaar activeren cq formateren en een naam f-g-h-j-h extentie eraan geven.

Misschien dat een ander dit al geopperd heeft.
Maar wie weet....
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:59:
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn 2e hd aan de praat krijg?
Heb op de Intel 82801GR/GH 4 hd in raid 5 lopen, deze werken prima.
Heb op de Marvell 61XX sata controller een sata hd en een plextor sata dvd brander aangesloten.
deze hd wil ik gewoon gebruiken als extra schijf en de dvd brander dus ook gewoon, maar wat ik ook probeer ik krijg de hd en dvd niet werkend. de dvd is wel zichtbaar onder windows xp prof. maar werkt niet

Wat doe ik verkeerd???
Pagina: 1