Toon posts:

Src van embed handmatig of random veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb, nu m'n site even offline is, een tijdelijke pagina met daarop een leuk filmpje van het internet. Ik heb bijvoorbeeld dit:

code:
1
<embed src="http://www.djkeltech.com/video/KELTECH_STRIKES_BACK.wmv" autostart="false" loop="false"controls="smallconsole">

Nou wil ik dus een boel verschillende bronnen kunnen opgeven, en als je dan op een knop/link drukt of als je de pagina refresht, er een ander filmpje (random) ingeladen wordt. Als het kan zou ik ook nog willen dat je de filmpjes in een dropdown menu kunt selecteren.

Dit lijkt me allemaal best te doen maar mijn geringe kennis van js (ik denk dat dat hierbij wel nodig is?) kan me niet helpen.. ik heb gegoogled etc maar ook zonder succes. Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

De bron kan je aanpassen met behulp van het Document Object Model en daar heb je idd javascript voor nodig.

Misschien is het voor jou een meer haalbaar plan om met een simpel php script een willekeurig filmpje uit te spugen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$bestanden = array
(
    "filmpje1.wmv",
    "filmpje2.wmv",
    "filmpje3.wmv"
);
$random = rand(0,(count($bestanden)-1));
echo("<embed src=\"".$bestanden[$random]."\" autostart=\"false\" loop=\"false\" controls=\"smallconsole\">");
?>

Verwijderd

Topicstarter
Super! Dat werkt perfect, bedankt _/-\o_

Als iemand nog ideëen heeft over hoe ik met een dropdown menu het filmpje kan selecteren hoor ik het graag, voorlopig is dit ook al leuk ;)

EDIT: Ik probeer nu ook YouTube filmpjes er tussen te zetten (dus flash), YouTube geeft zelf dit op als je hun filmpje op je site wilt zetten:

code:
1
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sj3xG81zgP4"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sj3xG81zgP4" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"></embed></object>

Daarvan haal ik alles weg behalve "http://www.youtube.com/v/sj3xG81zgP4" wat ik als een van de filmpjes invul. Probleem is dan dat hij veel te klein wordt weergegeven. Eigenlijk moeten alle filmpjes 352px breed als het kan. Hoe krijg ik dat voor mekaar? :*)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 18:12 ]

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Dat kan op een aantal manieren, die ik niet in code ga voorkauwen, want daar is met google en de search op GoT heel goed uit te komen:
• hang een onchange event (javascript) aan je select, die het element en de waarde doorgeeft
• de functie die je onchange aanroept krijgt het element en de waarde binnen, waarna de functie de bron van het element kan aanpassen met behulp van het DOM.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zal me daar even in verdiepen :) Bedankt voor je hulp iig. Weet je wel hoe ik die breedte kan instellen (vorige post)?

edit: d'oh, sorry was best logisch, gewoon width=\"352\" 8)7 Ik krijg nu wel platgedrukte bestanden. Hoe kan ik zorgen dat de hoogte automatisch in verhouding is? Met height=\"auto\" krijg ik volgens mij height=0 (totaal plat, je ziet alleen nog het randje van 'element activeren').

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 18:21 ]

Verwijderd

Wat geef je aan hoogte op, en waarom?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik niks opgeef, merk ik dat de verhouding verkeerd is -> het beeld is in verhouding te 'plat'. Ik heb nu even height=\"280\" gezet, want dat klopt meestal wel ongeveer, maar het is natuurlijk niet helemaal netjes. Ik vind het vreemd dat hij niet vanzelf de goeie hoogte bij de breedte kiest.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 16:00
Schrijf de volgende code in in wat je wilt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
double i = width / 1000;
double j = height / 1000;
double w,h = 0.0;

while(w < 350.0){
w += i;
h += j;
}

width = (int) w;
height = (int) j;

Het is Java (JSF) syntax, php ken ik niet. :P
Zal wel min of meer hetzelfde zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door peke op 10-09-2006 19:05 ]

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:40:
Als ik niks opgeef, merk ik dat de verhouding verkeerd is -> het beeld is in verhouding te 'plat'. Ik heb nu even height=\"280\" gezet, want dat klopt meestal wel ongeveer, maar het is natuurlijk niet helemaal netjes. Ik vind het vreemd dat hij niet vanzelf de goeie hoogte bij de breedte kiest.
Kijk dan eerst eens wat de echte verhoudingen van het filmpje zijn, want misschien is hij wel verkeerd. Het kan niet zo zijn dat de browser zelf maar andere vehoudingen of een andere schaal gaat verzinnen bij een filmpje.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst was hij gewoon 4:3 of 5:4, en daarna duidelijk niet. Het was zo duidelijk, dat het echt niet meer nodig was om bij de eigenschappen van het filmpje te kijken. Kleine verschillen kan je je in vergissen ja, maar als ik dit verkeerd zag ben ik wel erg scheef.

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Heb je daar een voorbeeld van? Het lijkt me echt heel sterk dat de browser zoiets doet; tenzij het hard in een param staat, of met javascript/css wordt aangepast.

Kan het niet zo zijn dat je een ander filmpje inlaad, maar dat de param/attributen van het element oid hetzelfde blijven? :)
Pagina: 1