[Gentoo]emerge block conflict

Pagina: 1
Acties:

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Op het moment ben ik bezig een simpel gentoo servertje verder te installeren, en bij tomcat aangekomen emerge -p tomcat ingegeven. Volgens het systeem was er een packageconflict, het ging om dev-java/java-config-wrapper package, die in conflict was met dev-java/java-config-1.2.11-r1. Beiden waren echter op dat moment niet geinstalleerd. Ook is het zo, dat er drie packages werden geinstalleerd, waarvan twee keer dezelfde met een andere versie:

code:
1
2
3
4
[blocks B     ] dev-java/java-config-wrapper (is blocking dev-java/java-config-1.2.11-r1)
[ebuild  N    ] dev-java/java-config-wrapper-0.11
[ebuild  N    ] dev-java/java-config-2.0.28
[ebuild  N    ] dev-java/java-config-1.2.11-r1

Hebben meer mensen dit probleem? Is het mogelijk om er een te 'blokkeren', zodat de installatie wel gaat?

Ik ben ook op google en de gentoo wiki bezig, maar ik ben het nog niet tegen gekomen...

[ Voor 5% gewijzigd door MindStorm op 10-09-2006 16:38 . Reden: Block toegevoegd ]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 20:08

woutur

Klauwtjes uit!

http://www.gentoo.org/proj/en/java/java-upgrade.xml is wat je eerst moet doen om tomcat te installeren, vervolgens kun je gewoon verder met de gentoo handleiding van Tomcat zelf op http://www.gentoo.org/proj/en/java/tomcat-guide.xml ...

Ik weet niet of je daar al eerst dingen van gedaan had, maar het zijn de eerste stappen voor een tomcat installatie.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

/me DeepBass909 werpt een blik op de de gentoo site en komt een paar java guides tegen

Gentoo Java Guide
Gentoo Java Guide for stable systems
Gentoo Java Upgrade Guide

Jou probleem komt doordat je waarschijnlijk een oude live-cd hebt gebruikt. Onlangs is het java systeem overhoop gehaald en wordt het tegenwoordig anders geconfigureerd.
Lees de Gentoo Java Upgrade Guide en je probleem zal opgelost zijn (en java zal een stuk beter werken).

ps. een beetje zoeken mag ook wel. De eerste stap bij gentoo is altijd de docs op de gentoo site door kijken. Meestal staat daar al wel de oplossing bij. Zoniet, dan de gentoo-wiki. En als je het daar ook niet kan vinden, dan een vraag stellen op GoT of het Gentoo forum.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Mijn excuses, een update had op zn plaats geweest, maar het probleem is opgelost. Ik heb inderdaad een 'java-update' gedaan.

Toch bedankt voor de hulp!