Toon posts:

TFT nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 17" TFT scherm staan van het merk Acer. Het scherm is ongeveer 2 jaar oud en heeft het altijd prima gedaan, maar de laatste tijd viel het soms uit; eerst begonnen er zeg maar allemaal witte strepen over het scherm te flitsen waarna het scherm helemaal wit werd en op niets meer reageerde.

Op het scherm zijn een soort paarse en groene vegen te zien die langzaam grote worden; het geeft een leuk effect maar het is natuurlijk niet echt de bedoeling van het scherm :/ . Na een tijdje lijkt het dan ook alsof de backlight van het scherm langzaam uitgaat en het scherm van wit naar zwart fade.

Ik heb het scherm al geprobeerd met een andere videokaart, kabels en een andere pc maar telkens hetzelfde effect: het scherm word en blijft wit. Af en toen weergeeft hij heel even het computer beeld om daarna weer langzaam naar wit te faden.

Waar kan dit nu aan liggen en zou zoiets nog te fixen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.c-enter.hu/center/csatolt/18533/acer_al1714.jpg

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:48
Of je het zelf kunt repareren weet k niet, maar volgens mij geeft Acer altijd 3 jaar garantie op monitoren, dus je kunt hem ook gewoon laten repareren door Acer.

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 20:13
Kijk eens naar de voeding.
Heb hier een IIyama "gerepareerd" door de voeding te vervangen.
Was de vorige eigenaar een te grote gok en wilde t geld liever aan nieuwe tft uitgeven :)

Was echter wel een externe, dus wat makkelijker dan interne.
Ist intern zou ik hem ook naar acer sturen, en als je er nog garantie op hebt is het verhaal natuurlijk nog simpeler>>>heenbrengen.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Acer is inderdaad drie jaar, en kunnen ze zien aan het serienummer volgens mij. Zou kunnen dat ze een kopie factuur vragen, maar kan nooit kwaad om ze even een belletje te geven :) 0900-2020767

Hier stond een dode link.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik heb hetzelfde verschijnsel met een sony gehad... daar was het een warmte probleem ofzo :? 8)7 In elk geval, ik heb het kunnen oplossen door de backlight aardig naar beneden te schroeven...., misschien gaat het ook voor jou helpen. Je zou het in iedergeval kunnen proberen, suc6.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
strandbal schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:32:
Acer is inderdaad drie jaar, en kunnen ze zien aan het serienummer volgens mij. Zou kunnen dat ze een kopie factuur vragen, maar kan nooit kwaad om ze even een belletje te geven :) 0900-2020767
Ja ze halen het scherm dan op en bezorgen het later weer via UPS, best relaxed allemaal. Mijn huisgenoot kreeg zelfs 1 nieuw in doos (plakband er nog op etc).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties! Ik wou kijken voor die backlight enzo, maar de kast van de TFT zit met behoorlijk veel vage schroeven dicht :S Ik ga denk ik proberen hem door acer te laten fixen, als ik het zo hoor gaat dat vrij gemakkelijk :) Ik laat wel ff weten wat er van geworden is.
Pagina: 1