Van Modem naar AP --> Geen internet

Pagina: 1
Acties:

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik gebruik (naar alle tevredenheid) de Linksys Wag54g v2, deze diende als modem, router en AP.

Alles werkt verder goed met de Linksys.
Maar nu heb ik gister de Asus 500 Premium router gekocht. (ivm met de ondersteuning van een usb printer en http download protocol)

Nu probeer ik kort de situatie te schetsen...

Adsl lijn komt binnen op de Wag54g, deze geeft internet via lan en wlan. Nu heb ik een netwerk kabel in lanpoort 1 van de wag54g gedaan, en die naar de WAN poort van de Asus Router geplugd.
Als ik dan (via wlan of lan) verbinding maak op de Asus router maak, geeft hij geen internet.

Ik concludeer hieruit:
1. De wag54g heeft internet en zendt deze uit.
2. de asus heeft geen internet, terwijl deze dmv een kabel verbonden is van de lan(linksys) naar de wanpoort (asus).

De linksys wil ik alleen nog gebruiken als modem&router, de Wlan wil ik overlaten aan de Asus.

Wie kan mij zeggen wat ik fout doe? Of wat ik (anders) in moet stellen?

Bedankt voor je hulp!

Hoi!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-04 16:52

samo

yo/wassup

Misschien kan je op het asus apparaat dhcp uitzetten, waardoor het door het Linksys apparaat wordt geregeld, en de apparaten dus gaan samenwerken?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 09:02
Kan je de Linksys niet als bridge instellen?

Wat je dan krijgt is dat je Asus WL500gP rechtstreeks zijn WAN IP nummer van je provider krijgt, je laat dan de Linksys alleen als modem werken.

Anders moet je eens kijken in welke IP range je ASUS en Linksys geconfigureerd zijn, waarschijnlijk in de zelfde range, je moet dan de ASUS in een andere range zetten (192.168.2.1 je WL500gP en de range 192.168.2.2 - 192.168.2.254).

BF1 Stats, GoT - System Specs

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
DWattel schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:38:
Kan je de Linksys niet als bridge instellen?

Wat je dan krijgt is dat je Asus WL500gP rechtstreeks zijn WAN IP nummer van je provider krijgt, je laat dan de Linksys alleen als modem werken.

Anders moet je eens kijken in welke IP range je ASUS en Linksys geconfigureerd zijn, waarschijnlijk in de zelfde range, je moet dan de ASUS in een andere range zetten (192.168.2.1 je WL500gP en de range 192.168.2.2 - 192.168.2.254).
Mijn Asus zit nu op 192.168.0.1 en mijn Linksys zit op 192.168.1.1 --> aan dit conflict had ik al gedacht.

Ik ga zo even kijken hoe en óf ik de linksys als bridge in moet stellen. Is het ook niet mogelijk dat de Asus het internet van de Linksys uit de lucht vist, en die dan zelf gebruikt en weer uit zendt?

Hoi!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
Een linksys kun je alleen bridgen met hetzelfde type linksys, dit is dus geen optie in deze.
urnie538 schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:53:
[...]Is het ook niet mogelijk dat de Asus het internet van de Linksys uit de lucht vist, en die dan zelf gebruikt en weer uit zendt?
Dan moet je de asus instellen op repeater mode..

Maar om het toch via lan te laten lopen:
Ik neem aan dat je wel op de config pagina's kunt komen van je ASUS? Dan kun je hier eens kijken wat voor WAN ip dat je krijgt (en of je deze krijgt) van de Linksys.. Het WAN ip moet uiteraard in de range van de linksys zitten.. de LAN ip's krijgen de 192.168.0.x range

[ Voor 31% gewijzigd door Sahi_NL op 11-09-2006 15:02 ]