[Vista] Kan niet installeren vanuit XP en Dos

Pagina: 1
Acties:

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:06
Het lukt mij niet om Windows Vista Build 5600 te installeren via een bestaande XP installatie of via het boot menu vanVista zelf. Ik zal even uitleggen wat er bij deze installatie mistlukt:

Installatie starten via Windows XP:

Ik kan de installatie gewoon starten, gegevens invullen en dergelijke. Zodra hij vraagt op welke schijf ik hem wil installeren dan selecteer ik 1 van m'n HD's die aan m'n onboard promise 378 sata controller hangen. Hiervoor schijnt hij wel drivers nodig te hebben, ik gebruik hiervoor de standaard drivers die je kan vinden op de Asus website. Vista gaat akoord en begint de installatie op deze schijf, zover gaat het goed tot de eerste reboot. Hierna gaat hij schijnbaar in "dos" mode verder maar komt hij eigenlijk meteen met de melding: "Windows cannot locate partition for this installation". Dit is meteen het einde van de installatie. Ik heb nog geprobeerd om hem te starten met F8 + de optie dat hij digitale handtekeningen moet negeren maar dit helpt verder niet.

Installatie via Vista boot menu:

Vista boot menu word netjes gestart tot het punt waar hij vraagt op welke schijf ik hem wil installeren. De 2 HD's die via de Promise 378 controller verbonden zijn krijg ik met geen mogelijkheid in beeld. Daarbij heb ik al meerdere drivers geload hetzij de juiste en die van andere OS'en en geen enkele werkt.

Ik heb al gelezen dat er behoorlijk wat problemen zijn mbt de Promise 378 controller en Vista installatie. Uit deze topics heb ik wel enkele tips (zoals de unsigned drivers check) gekregen maar tot op heden lukt het simpelweg niet.

Specs indien nodig:

P4C800 DLX + P4 3.0Ghz + 1024MB
Maxtor IDE 200 GB op IDE 1
Maxtor SATA 300 GB op Onboard Intel Sata controller
Maxtor SATA 160 GB op Onboard Promise Sata raid controller in IDE mode
Maxtor SATA 160 GB op Onboard Promise Sata raid controller in IDE mode

Edit1:
Net een gemodde x64 driver versie getest maar deze pakt ie sowieso niet.

Edit2:
Schijnbaar werkt het wel als de 2 HD's in raid mode werken. :)
Misschien een tip voor mensen die met hetzelfde probleem komen te zitten. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Remi op 11-09-2006 00:58 . Reden: Nieuwe driver getest ]

• mastervh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03 06:52
ik heb hier hetzelfde probleem.
Krijg vista ook met geen mogelijkheid geinstalleerd.
Krijg de drivers tijdens de installatie niet geinstalleerd en dus kan ik mijn 2 s-ata hardeschijven niet zien die in raid 0 draaien op een fasttrack 378.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft?

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 21:42
Oplossing: Wachten tot Vista op de planken ligt en dat ontwikkelaars er drivers voor gaan uitbrengen.

• mastervh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03 06:52
hoop dat het dan wel werkt want ga hem niet voor niets aanschaffen..
andere mensen nog ideeën??
Bvd