Anoniem: 70162
Ja dat lijlt mij ook, maar zal dr helemaal niks aan te doen zijn?Anoniem: 70162 schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:12:
lijkt op een stofje of een beschadigingetje. heb ik ook, maar troost je: een hot pixel is een factor 1000 irritanter
Anoniem: 70162
of gewoon zo laten. tis net als met een auto: de eerste kras is het ergste, maar na een paar jaar zien alle laptops er hetzelfde uit
of je winkel een beetje meewerkt hangt er vanaf denk ik. d'r zal vast wel jurisprudentie over wezen (analoog aan het pixeldrama), maar daar heb ik verder geen verstand van.
Anoniem: 127817
Anoniem: 163481
niet geschoten is altijd mis
Maarja, dit zijn volgens mij geen dooie pixels dus we zullen zien. Mocht het niet lukken, dan neem ik wel contact op met Asus.
Bedankt voor de reacties
Anoniem: 112815
1 Laptop uitzetten, plus accu verwijderen.
2 Neem een stofzuiger waarbij je de zuigkracht kan regelen. (meestal is het een schuifknop)
3 Tape het mondstukje goed af (rondom) zodat deze de laptop niet kan bekrassen.
4 Zoek een kiertje van de beeldscherm waar het stofdeeltje het meest dichtbij ligt.
5 Plak dat oppervlakte af met plakband. (niet de kiertjes)
6 Zet vervolgens het mondstukje van de stofzuiger er tegen aan, zuig zachtje op de laagste stand.
Op deze manier heb ik namelijk ook stofdeeltjes uit mijn telefoonscherm gekregen. Misschien dat het ook werkt bij een laptop.
Ik moet er wel bij vermelden dat dit op eigen risico is, en ik niet aansprakelijk ben voor eventuele schades.
Jah of de TS brengt het gewoon ff terug, aangezien het gloednieuwe laptop is waar toch nog garantie op zitAnoniem: 112815 schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:38:
Misshien een ideetje.
1 Laptop uitzetten, plus accu verwijderen.
2 Neem een stofzuiger waarbij je de zuigkracht kan regelen. (meestal is het een schuifknop)
3 Tape het mondstukje goed af (rondom) zodat deze de laptop niet kan bekrassen.
4 Zoek een kiertje van de beeldscherm waar het stofdeeltje het meest dichtbij ligt.
5 Plak dat oppervlakte af met plakband. (niet de kiertjes)
6 Zet vervolgens het mondstukje van de stofzuiger er tegen aan, zuig zachtje op de laagste stand.
Op deze manier heb ik namelijk ook stofdeeltjes uit mijn telefoonscherm gekregen. Misschien dat het ook werkt bij een laptop.
Ik moet er wel bij vermelden dat dit op eigen risico is, en ik niet aansprakelijk ben voor eventuele schades.

Anoniem: 112815
Lees toch eens de volledige topic, voordat je met dit soort reply komt. Als je deze topic helemaal had gelezen, dan had je kunnen lezen dat Vincent84 vraagt of er wat aan gedaan kan worden.Neok_ schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:25:
[...]
Jah of de TS brengt het gewoon ff terug, aangezien het gloednieuwe laptop is waar toch nog garantie op zit
Terug brengen is niet echt een optie, aangezien er al aardig wat software/gevens van mij in de laptop zit.Neok_ schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:25:
[...]
Jah of de TS brengt het gewoon ff terug, aangezien het gloednieuwe laptop is waar toch nog garantie op zit
Ben vandaag wel bij de Dynabyte geweest en die raden me aan om zelf contact met Asus op te nemen, want als het via hun winkel loopt zou het 1,5 tot 2 maanden kunnen duren voordat de laptop 'gerepareerd' zou worden.
Ik ben nu in dubio of ik het maar gewoon moet laten zitten, want je ziet het eigenlijk alleen met een volledig egaal zwarte achtergrond, en dan moet je er ook nog op letten.
Maar een nachtje over slapen denk ik...
Mijn excuus, helemaal gelijk. En wij zijn nog steeds tweakers heAnoniem: 112815 schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:29:
[...]
Lees toch eens de volledige topic, voordat je met dit soort reply komt. Als je deze topic helemaal had gelezen, dan had je kunnen lezen dat Vincent84 vraagt of er wat aan gedaan kan worden.
Ik zou hem idd nog even over nadenken voordat je of risico neemt, of je lappie lang kwijt bent. Gebruik hem anders nog een tijdje en kijk ofdat het je erg irriteert nadat je er wat meer aan gewend bent.vincent84 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:08:
[...]
...
Maar een nachtje over slapen denk ik...
Anoniem: 50893
Heb overigens altijd wel goeie ervaringen gehad met Bas computers. Maak gewoon een back up van je install en data en lever hem dan gewoon in. Als het meezit heb je binnen 10 dagen een nieuwe. Als je de noodzaak even aangeeft vanwege werk of school dan zijn ze meestal wel bereidwillig om het snel op te lossen.
http://www.bascomputers.n...93-40a3-ad7f-801d5c635507
Succes.
P.s.
Het gaat om Asus F3Ja-AP030HZ. En ik heb van alles geprobeerd om het van z'n plek te krijgen, maar het zit gewoon vast (volgens mij tussen het LCD en de reflecteerende laag).
[ Voor 38% gewijzigd door vincent84 op 12-09-2006 00:36 ]
Anoniem: 187404
en je kan altijd is bellen.. mss kunnen ze gewoon je schijf verzetten naar een andere en dan ben je ook niets van gegevens kwijt
Anoniem: 188674
hahahaha lachen!!!Anoniem: 187404 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:24:
hehe ik heb ooit een beestje doodgeduwd dat tss men scherm zat .. ding zit daar nog altijd te "ontbinden"het went wel niet.. maarjah.. echt storen..enkel op witte achtergrond hier
en je kan altijd is bellen.. mss kunnen ze gewoon je schijf verzetten naar een andere en dan ben je ook niets van gegevens kwijt
ik heb een pluisje in mijn mobiel achter scherm, iets kleiner als jou laptop beeld, maar het zit er ook nog steeds, weet niet hoe ik daar bij kan komen
Meteen naar de dynabyte gegaan met de mail in me hand, en ik heb hem 's avonds omgeruild.
Wel weer een hoop werk met alles opnieuw kopieëren en installeren maar ik heb nu gelukkig een perfect scherm
Bedankt voor alle hulp/reacties.
Ben blij dat het netjes en vlot geregeld is voor je. Begrijp alleen niet waarom het backuppen zo moeilijk is geweest qua tijd, met Norton Ghost is dat zo gepieptvincent84 schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:08:
In eerste instantie had ik een mail gestuurd naar bas, maar die raade me aan om Asus Nederland te bellen. Dit heb ik toen gedaan en die vroegen of ik een mail wou sturen met foto's van het scherm. Dat heb ik ook gedaan, 10 min later kreeg ik een mail terug met het bericht dat het volgens hun een defect lcd scherm is, en dat ik hem moest proberen om te ruilen bij de Dynabyte.
Meteen naar de dynabyte gegaan met de mail in me hand, en ik heb hem 's avonds omgeruild.
Wel weer een hoop werk met alles opnieuw kopieëren en installeren maar ik heb nu gelukkig een perfect scherm.
Bedankt voor alle hulp/reacties.
Succes met je nieuwe lappie