Toon posts:

Public key authentication met SSH op Fedora Core 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist op 1 van mijn bakken voor elkaar gekregen met Public key authentification in te loggen zodat ik niet steeds mijn wachtwoord hoef op te geven als ik inlog op mijn remote server (enkelt het wachtwoord van de encrypted key file). Ik heb daarvoor de public-key in /user/.ssh moeten pasten.

Ik probeer nu mijn andere bak (net geinstalleerd ook met fedora 5) ook zo te configureren alleen ben ik even het spoor bijster geraakt, ik zie die /$HOME/.ssh directory daar niet staan? Ik heb kennelijk die directory op mijn andere bak met een install aan weten te maken maar die folder staat er dus niet default op kennelijk.

Wat moet ik installeren om die /$HOME/.ssh folder te krijgen? (in die directory staat defautl een file met known_hosts) Ik heb yum install ssh gedaan etc maar krijg die folder niet. Kan ik hem zelf aanmaken o.i.d?

Sorry, ben totale linux n00b :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 14:19 ]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44

BrZ

Hij wordt aangemaakt op het moment dat je op die machine als die user *iets* met ssh doet. De directory zelf aanmaken kan ook gewoon, maar dan moet je er op letten dat de rechten en dergelijke goed staan. Het makkelijkst is om op die machine (als die user) "ssh localhost" te doen, dan wordt hij automatisch aangemaakt.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:31

DataGhost

iPL dev

/$HOME/.ssh/ bestaat dus al zeg je? en je wilt hem aanmaken? 8)7 Als ie niet bestaat kan je die map zelf maken ja, staat dat niet in de guide die je gebruikt hebt?
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:16:
[...]

Nee dat zeg ik NIET, je moet even goed lezen 8)7 Toch bedankt voor je reply :)
Het is gelukt inmiddels.
Wat moet ik installeren om die /$HOME/.ssh folder te krijgen? (in die directory staat defautl een file met known_hosts)
Sorry hoor, maar als jij zegt dat er een bestand in die map staat bestaat die map toch? :/

[ Voor 58% gewijzigd door DataGhost op 10-09-2006 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
BrZ schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:38:
Hij wordt aangemaakt op het moment dat je op die machine als die user *iets* met ssh doet. De directory zelf aanmaken kan ook gewoon, maar dan moet je er op letten dat de rechten en dergelijke goed staan. Het makkelijkst is om op die machine (als die user) "ssh localhost" te doen, dan wordt hij automatisch aangemaakt.
Dankjewel! :)

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:41:
/$HOME/.ssh/ bestaat dus al zeg je? en je wilt hem aanmaken? 8)7
Nee dat zeg ik NIET, je moet even goed lezen 8)7 Toch bedankt voor je reply :)
Het is gelukt inmiddels.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 17:18 ]