Toon posts:

SBlive maakt hoge tonen TE hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SBlive al een tijdeje en het is mooi geluid met winME.
maar toen kwam de tijd dat er IETS kapot was en het ding zijn garantie ging halen nu heb ik hem al 2 weken terug maar de hoge tonen zijn wel ERG hoog veel hoger dan toen ik hem daarheen bracht heb al de nieuwste drivers erop gezet en alles maar hij blijft hoog iemand een oplossing?
thx for help

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Ehm nog een keer terugbrengen?
Als het echt abnormaal is...ik heb dr nl geen last van met sblive 5.1!

Verwijderd

Ik heb zoveel problemen met dat ding, skipt veel (rest van het systeem kan het niet aan liggen, en ik heb me sblive al een keer vervangen met een nieuwe), veel ruis (op goede boxen), slechte drivers (vooral voor win2k) etc. Ik ga hem binnenkort inruilen voor een Terratec DMX X-Fire 1024, of een Turtle Beach Santa Cruz :9~

Verwijderd

Ik heb er ook geen last van :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 29 januari 2001 19:56 schreef minus0ne het volgende:
Ik heb zoveel problemen met dat ding, skipt veel (rest van het systeem kan het niet aan liggen, en ik heb me sblive al een keer vervangen met een nieuwe), veel ruis (op goede boxen), slechte drivers (vooral voor win2k) etc. Ik ga hem binnenkort inruilen voor een Terratec DMX X-Fire 1024, of een Turtle Beach Santa Cruz :9~
Ik denk dat jij gewoon wat analoge ingangen open hebt staan zodat je ruis hoort. CD-ROM op digital cd-rom aansluiten, en alle analoge inputs muten. De SB Live! heeft juist een erg hoge signaal/ruis verhouding, dus daar ligt het echt niet aan. Bovendien denk ik dat je problemen toch ECHT aan je systeem liggen, want als je je soundcard al een keer omgeruild hebt dan moet ie anders toch goed zijn. FF verder kijken voordat je meteen een andere gaat nemen, want die Terratec is echt niet veel anders dan een SB Live.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 20:07 schreef Exirion het volgende:

[..]
Ik denk dat jij gewoon wat analoge ingangen open hebt staan zodat je ruis hoort. CD-ROM op digital cd-rom aansluiten, en alle analoge inputs muten. De SB Live! heeft juist een erg hoge signaal/ruis verhouding, dus daar ligt het echt niet aan. Bovendien denk ik dat je problemen toch ECHT aan je systeem liggen, want als je je soundcard al een keer omgeruild hebt dan moet ie anders toch goed zijn. FF verder kijken voordat je meteen een andere gaat nemen, want die Terratec is echt niet veel anders dan een SB Live.
NIKS staat open, geen mic, geen line-in etc.
Ja maar meerdere mensen hebben dat probleem van dat skippen bij een beetje hoge CPU belasting..

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02
Ik heb zelf ook een sblive, heb er geen problemen mee, geen ruis, niks. Als hij nu hij terug is, te veel hoge tonen geeft is daar iets mis gegaan....

Kijk anders ff bij geavanceerd van de volume controle, staan sliders voor hoge en lage tonen. Ook ik in je Liveware zit iets dergelijks

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:05
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 29 januari 2001 19:56 schreef minus0ne het volgende:
Ik heb zoveel problemen met dat ding, skipt veel (rest van het systeem kan het niet aan liggen, en ik heb me sblive al een keer vervangen met een nieuwe), veel ruis (op goede boxen), slechte drivers (vooral voor win2k) etc. Ik ga hem binnenkort inruilen voor een Terratec DMX X-Fire 1024, of een Turtle Beach Santa Cruz
--------------------------------------------------------------------------------

Sorry hoor ik heb die terratec kaart zelf en hij is zeker niet hetzelfde als de Soundblaster kaarten kwaliteit is gewoon vele malen hoger, precies waarom terratec bekent staat bovendie heeft ie A3D EN EAX ondersteuing.
Gewoon een prima kaart voor een zeer schappelijke prijs ik heb er 159 voor neergeteld en oja digitale uitgang :9

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• pretorian
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
kunt een beetje klooien met de mixer instellingen : hoge tonen dus wat lager zetten.... :?

Verwijderd

Open ff audio mixertje (Gewoon van windows, rechtsonder in je taskbar) ram op properties
ram op playback
vink iig cd audio en cd audio digitaal (of zoiets aan) en mute nou cd audio. (en laat cd audio digitaal openstaan. nu heb je echt 0% ruis. B-)
Pagina: 1