Toon posts:

Extra telefoon aansluiting op Livebox?

Pagina: 1
Acties:
  • 949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik overweeg een abonnement te nemen bij Orange met het gebruik van een Livebox. Daaromtrent heb ik een paar vragen:
Zit er ook een extra telefoon aansluiting op de Livebox?

Mijn huidige situatie is als volgt: Ik heb een splitter beneden in mijn woning waarvan 1 naar de telefoon gaat en een naar mijn ADSL modem op de bovenverdieping. Vanuit dit modem, die naast mijn pc staat, heb ik 2 UTP kabels lopen, 1 naar mijn pc en een naar een andere kamer op de bovenverdieping.

Nu vraag ik me af dat als ik de Livebox op of bij de plek van de splitter zet, bij mij ijn de meterkast, beneden, of ik dan weer een paar DIKKE UTP kabels moet trekken naar boven of dat ik de livebox gewoon op de plek van mijn huidige modem kan zetten? Ook omdat ik vermoed dat de telefoon nu via de livebox moet worden doorgelusd? (ipv de splitter zoals nu het geval is).

Of is het misschien handiger om een wireless systeem van Orange te nemen met mijn eventuele nieuwe Orange abonnement? :? Dit kost 2,95 xtra per maand?

What to do what to do

H111

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Er zit 1 telefoonaansluiting op de Livebox. Als je meerdere telefoons wilt aansluiten kan je het beste een DECT telefoonset nemen met basisstation met bijvoorbeeld een extra telefoon of meerdere. Zo kan je dan ook een telefoon op de bovenverdieping hebben.
De primaire telefoon moet in ieder geval aangesloten worden op de Livebox. Er mag dus ook geen splitter meer voorkomen.
De Livebox moet in de meterkast staan, om de lijn zo stabiel en snel als mogelijk te houden.

Als je geen zin hebt om een kabel naar boven te trekken, dan kan je wireless gaan. Let er wel op dat er waarschijnlijk snelheidsverlies optreedt in vergelijking met een UTP kabel en je hebt sowieso een goed apparaat voor wireless nodig. Vooral als iets van de begane grond naar een bovenverdieping moet, kan signaalverlies sterk optreden. Dat vond Orange is volgens mij te zwak. Koop liefst een fatsoenlijke wireless router :)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:59:
Mijn huidige situatie is als volgt: Ik heb een splitter beneden in mijn woning waarvan 1 naar de telefoon gaat en een naar mijn ADSL modem op de bovenverdieping. Vanuit dit modem, die naast mijn pc staat, heb ik 2 UTP kabels lopen, 1 naar mijn pc en een naar een andere kamer op de bovenverdieping.
Om een optimale verbinding te hebben met internet (ADSL) mag je modem niet meer dan een paar meter van de splitter afzitten, meestal zelfs nog geen 50cm.

Dus je huidige situatie zou ik niet behouden, al helemaal niet als je stabiel telefoonverkeer wil hebben.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je goede kwaliteit bekabeling (twisted pair) hebt maakt 't niet uit of je je modem in de meterkast zet of niet. 't gaat ook al honderden meters onder de grond door, denk je dat die paar meter binnenshuis nog uitmaken? ;)

Maar anyway, de livebox heeft een ingebouwde splitter. Ik zie echter niet waarom je daar niet nog een gewone splitter voor zou mogen hebben. In theorie doet die livebox niet speciaals met dat telefoonsignaal maar sluist 'ie het gewoon door naar de telefoonpoort. (Of niet, als je internetbellen hebt.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
CyBeR schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:14:
Als je goede kwaliteit bekabeling (twisted pair) hebt maakt 't niet uit of je je modem in de meterkast zet of niet. 't gaat ook al honderden meters onder de grond door, denk je dat die paar meter binnenshuis nog uitmaken? ;)

Maar anyway, de livebox heeft een ingebouwde splitter. Ik zie echter niet waarom je daar niet nog een gewone splitter voor zou mogen hebben. In theorie doet die livebox niet speciaals met dat telefoonsignaal maar sluist 'ie het gewoon door naar de telefoonpoort. (Of niet, als je internetbellen hebt.)
Het komt geregeld voor dat een splitter voor de Livebox voor snelheidsproblemen zorgt. Is al een paar keer voorbij gekomen in de uitgebreide [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII) topic