Brander emuleren en zo ISO creëeren

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-12 12:13
In sommige programma's, zoals Picasa, zit een ingebouwde brander-engine. Hiermee kan je foto-CD's maken. Nu wil ik graag eerst zien wat Picasa heeft samengesteld, en daarom wilde ik eerst een ISO maken van de te branden CD. Maar, Picasa heeft die functie niet. Dus heb ik gezocht naar en programma die zich voordoet als brander, en dus, als die brander wordt geselecteerd, een ISO maakt. Weet iemand of er zo'n programma bestaat? (Voor de duidelijkheid: heeft eigenlijk niets met Picasa zelf te maken)

PS als dit het verkeerde forum is, wil een modje hem dan verplaatsen naar de goede plek? Het heeft tenslotte wel te maken met branders, dus daarom hier geplaatst.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
nero burning rom kan het

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-12 16:04

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welk OS gebruik je?
Heb je Nero al eens bekeken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kun je niet een foto-CD maken met Nero? Daar kun je een image maker selecteren, i.p.v. een brander.

• ernstblaauw
Ja ik ken Nero wel. Maar de 'fake'-brander van Nero is alleen beschikbaar in Nero zelf, en niet buiten Nero wat ik dus wel zou willen. En natuurlijk zijn er andere oplossingen voor het specifieke probleem met Picasa, maar er zijn vast meer programma's waarbij het handig zou zijn om een ISO te creeeren. Bestaat zo'n programma niet, dan zie ik wel weer.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MagicISO misschien? Ik snap het niet helemaal 8)7 |:(

http://www.magiciso.com/

[edit] Ow wacht je wilt dus een echte virtuele brander die een ISO maakt.

[ Voor 113% gewijzigd door TweakerNummer op 10-09-2006 12:45 ]

• ernstblaauw
TweakerNummer schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:44:
MagicISO misschien? Ik snap het niet helemaal 8)7 |:(

http://www.magiciso.com/

[edit] Ow wacht je wilt dus een echte virtuele brander die een ISO maakt.
yep

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 18:26

Bergie

Lekker belangrijk...

Misschien kan je iets met een Deamon Tools achtig programmaatje? Al kan je met Deamon Tools zelf geloof ik niet een brander emuleren maar wellicht is er een soortgelijke tool die dat wel kan.

Yamaha MT-09

• ernstblaauw
Bergie schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:49:
Misschien kan je iets met een Deamon Tools achtig programmaatje? Al kan je met Deamon Tools zelf geloof ik niet een brander emuleren maar wellicht is er een soortgelijke tool die dat wel kan.
Inderdaad, zoiets zoek ik. Maar ik kan het dus niet vinden en ik hoop dus dat iemand hier zo'n progje kent.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ernstblaauw schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:51:
[...]

Inderdaad, zoiets zoek ik. Maar ik kan het dus niet vinden en ik hoop dus dat iemand hier zo'n progje kent.
http://www.ztekware.com/

Het is wat ingewikkeld in het gebruik maar ik dacht dat die het kon. Deze is eigenlijk alleen bedoelt voor gebruik met muziek.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerNummer op 10-09-2006 13:00 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ernstblaauw schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:36:
Nu wil ik graag eerst zien wat Picasa heeft samengesteld, en daarom wilde ik eerst een ISO maken van de te branden CD.
Ik snap best dat je zoekt naar een tool die een brander emuleerd, maar zover ik weet bestaan die niet, ook wel logisch natuurlijk, want elk zichzelf respecterende brandsoftware kan zelf ISO's maken :)
Maar is het voor jouw doeleinde niet handiger om een CD-RW te gebruiken? Die dingen gebruik ik juist voor dit soort "test" dingen :)

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49
Niet echt wat je wil maar een cd-rw dvd-rw is toch ook een goede oplossing?

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Volgensmij zoek je zoiets, weet niet zeker of hij branden emuleert.

http://www.brothersoft.co..._&_cd_emulator_20387.html

Is wel shareware.

Maar je kan het uitproberen.

Ikzelf heb het niet nodig dus ook niet gedownload om te testen.

Je moet gewoon op google zoeken naar dit: emulate burner.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRedbeard op 10-09-2006 12:56 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12 13:36

EnnaN

Toys in the attic

ik heb niet heel erg gekeken, maar als je op 'virtual burner' googled vind je wel dingen, zoals
http://3d2f.com/programs/...d-emulator-download.shtml

wat ik begrijp van het probleem is dat je net als met daemon tools oid een virtuele cdspeler wilt, maar in dit geval een virtuele brander. zodat elk programma wat kan branden direct ook images kan branden. rite? iig deze google deed wat dacht ik zo

sig

• ernstblaauw
EnnaN schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:04:
ik heb niet heel erg gekeken, maar als je op 'virtual burner' googled vind je wel dingen, zoals
http://3d2f.com/programs/...d-emulator-download.shtml

wat ik begrijp van het probleem is dat je net als met daemon tools oid een virtuele cdspeler wilt, maar in dit geval een virtuele brander. zodat elk programma wat kan branden direct ook images kan branden. rite? iig deze google deed wat dacht ik zo
You're rite ;-). Ik heb het nog niet gevonden, dus als iemand nog tips heeft...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En.... waarom geen CD-RW geprobeerd?

ARME AOW’er

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet dat DVDdecrypter een plugin heeft die direct Nero aan kan sturen - en dus ook images kan branden. Wellicht zijn er meer plugins te vinden? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ernstblaauw
Guardian Angel schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:27:
En.... waarom geen CD-RW geprobeerd?
Dat doe ik dus nu :). Dat is de enige goede oplossing, want ik kon dus geen freeware progje vinden.

• Wildfire
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

^^ kickje ^^

Aangezien dit topic precies gaat om wat ik eigenlijk wil doen:

Ik heb toch ook een virtuele brander nodig. Ik heb een Acer Aspire 1810T, een soort netbook. Ik wil met Acer eRecovery de herstel-DVD's maken, maar deze netbook heeft dus geen brander en Acer eRecovery Management geeft dus aan dat 'ie geen brander heeft aangetroffen (lekker handig Acer, een backupprogramma inbouwen dat alleen via een brander kan werken en dat dan op een netbook zonder brander).

Aangezien ik geen zin heb om een externe brander te kopen ben ik op zoek naar een manier om een dus een virtuele brander te creëren, zodat ik met Acer eRecovery Management alsnog de backup kan laten maken. Die ISO's kan ik dan wel via een USB-stick overzetten naar m'n PC.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 08-10-2009 16:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• djexplo
  • Laatst online: 21-12 14:52
Je kan http://www.virtualcd-online.com gebruiken, deze installeert een dvd-rw driver. Het is alleen niet gratis (wel 30 dagen trial), en produceert een alternatief type iso formaat als je er iets heen schrijft.

[ Voor 5% gewijzigd door djexplo op 08-10-2009 15:38 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

djexplo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:37:
Je kan http://www.virtualcd-online.com gebruiken, deze installeert een dvd-rw driver. Het is alleen niet gratis (wel 30 dagen trial), en produceert een alternatief type iso formaat als je er iets heen schrijft.
Even een update ter afsluiting, altijd handig als later iemand dit topic via de search vindt:

Virtual CD Online bleek inderdaad een mooie oplossing. Je kunt met de demo-versie al werken, al zei het natuurlijk beperkt tot de testperiode. Ik heb zelf iig toch maar een licentie aangeschaft omdat ik voorzie dat dit programmaatje mij later nog veel meer voordelen kan bieden.

Het mooie is dat het dus ook onder 64-bits Windows 7 werkt. :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-12 16:38
Hoezo voor een stukje extra software installeren als zo'n beetje ieder simpel brandprogramma de optie heeft om te branden naar een image recorder? CDburnerXP, InfraRecorder, Deepburner zijn gratis brandprogramma's waarmee dat vrij simpel kan. Dit icm met de freeware versie van Daemon-tools en je kan alles branden en checken.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MicGlou schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:09:
Hoezo voor een stukje extra software installeren als zo'n beetje ieder simpel brandprogramma de optie heeft om te branden naar een image recorder? CDburnerXP, InfraRecorder, Deepburner zijn gratis brandprogramma's waarmee dat vrij simpel kan. Dit icm met de freeware versie van Daemon-tools en je kan alles branden en checken.
Daar heb je niets aan als specifieke programma's zoals Acer's eRecovery Management zelf rechtstreeks naar een schijfje willen branden. Je hebt dan toch echt een virtuele brander nodig, want programma's die naar een image recorder kunnen 'branden' (zoals bv. ook ImgBurn) hebben dan wel eerst content nodig om naar de image recorder weg te kunnen schrijven. En die content is er niet, omdat eRecovery Management zelf een schijfje wil branden en geen mogelijkheid heeft om bv. zelf een ISO aan te maken.

Het ging er mij dus niet om dat ik een virtuele CD-ROM of DVD-ROM zou hebben, maar een virtuele CD-RW / DVD+RW drive zodat applicaties die zelf willen branden dat ook kunnen. Een dusdanig aangemaakte ISO via Virtual CD Online kan ik dan overzetten naar m'n PC en dan vervolgens branden voor backupdoeleinden.
djexplo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:23:
[...]

Goed bezig :) , dat zouden meer Tweakers moeten doen.
Ik dacht er nu zelf aan, mede omdat ik regelmatig in topics die ik zelf via de search tegenkom geen vermelding meer zie wat nu de oplossing is geweest. Dat is vaak enorm irritant dus ik dacht, laat ik me er zelf niet aan bezondigen :P

[ Voor 36% gewijzigd door Wildfire op 19-10-2009 11:03 ]

• djexplo
Wildfire schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:36:
[...]
Even een update ter afsluiting, altijd handig als later iemand dit topic via de search vindt:
Goed bezig :) , dat zouden meer Tweakers moeten doen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

MicGlou schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:09:
even topic lezen

TS wil een brander emuleren omdat het programma dat hij gebruikt alleen direct naar zijn brander toe schrijft, het programma kan dus geen ISO creeren. Doormiddel van een virtuele brander wil de TS dit dus opvangen
zodat hij geen cd/dvd hoeft te branden en verspillen (afgezien van de RW disc optie). De programma's die jij noemt kunnen zelf wel ISO's maken en mounten maar die kunnen dus niet door een externe applicatie aangesproken worden om dit voor die applicatie te doen (dit zou wel een mooie optie zijn overigens)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• djexplo
Peluso schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:28:
... maar die kunnen dus niet door een externe applicatie aangesproken worden om dit voor die applicatie te doen (dit zou wel een mooie optie zijn overigens)
De kosten voor Microsoft Driver Signing voor elke nieuwe driver is ongeveer $250,- . Dit is toch wel een redelijk groot bedrag voor opensource projecten die regelmatig updaten.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
http://www.softlist.net/p...vd_emulator-software.html

Ik weet niet of dit wat is, kost je wel 35 euro, maar volgens het programma kan die zich ook als CD-RW manifesteren in je systeem.
Voordeel is wel dat het niet via "online" werkt, en dat je er dus ook echt zelf beschikking over hebt meteen.
Lijkt mij wel zo prettig in elk geval.

En dat terwijl je "maar" 5 euro meer kwijt bent dan voor de hierboven genoemde "online variant".

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jbdeiman schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:32:
http://www.softlist.net/p...vd_emulator-software.html

Ik weet niet of dit wat is, kost je wel 35 euro, maar volgens het programma kan die zich ook als CD-RW manifesteren in je systeem.
Voordeel is wel dat het niet via "online" werkt, en dat je er dus ook echt zelf beschikking over hebt meteen.
Lijkt mij wel zo prettig in elk geval.

En dat terwijl je "maar" 5 euro meer kwijt bent dan voor de hierboven genoemde "online variant".
Virtual CD Online heet alleen maar Online, het heeft verder niets met internet te maken hoor. Hooguit voor de eenmalige activatie van het programma :)

Je installeert het gewoon netjes op je PC en je krijgt de beschikking over één of meerdere virtuele branders.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 19-10-2009 12:57 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Is het niet mogelijk om, indien je over een andere pc/laptop beschikt met brander, deze brander te sharen en via die share je laptop de CD/DVD te laten branden?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mbsaerens schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:17:
Is het niet mogelijk om, indien je over een andere pc/laptop beschikt met brander, deze brander te sharen en via die share je laptop de CD/DVD te laten branden?
Niet via Windows, Windows zelf deelt CD- en DVD-drives enkel als read-only.

Pagina: 1