Zoals eerder werd genoemd, er zitten 2 +12V aansluitingen aan je radio. De ene (+12V-contact) is er voor om de radio aan en uit te schakelen met je contactslot (sleutel er uit => radio uit, hier gaat het vermogen door heen voor de versterker in je radio). De andere (+12V-accu) zorgt er voor dat je radio z'n geheugen niet kwijt raakt (hier loopt bijna geen stroom).
Ik denk dat je inderdaad een te kleine zekering achter je Console +12V hebt. Deze is aangesloten op de +12V-contact van je radio. Een beetje nieuwe autoradio heeft zelf al gauw een 15A zekering, en dus zal de voedingsdraad naar je radio hier ook mee afgezekerd moeten worden. Als de zekering van 10A echter niet doorbrand, zou ik deze er gewoon in houden.
Hoe denk ik dit te weten: je reed op de snelweg, dus waarschijnlijk met een iets hoger volume dan wanneer je langzamer rijdt. Dus heeft de radio meer stroom nodig. (5A is dan wel een keer te halen).
Daarnaast worden de +12V-contact en de +12V-accu nog wel eens door elkaar gehaald. Ik weet niet meer hoeveel auto's ik niet heb gezien waar ieder keer de instellingen gewist werden als de auto van het contact werd gehaald). Mijn gokje is dan ook dat je radio niet uit gaat als je je contactsleutel uit het contact haalt... OF hij gaat wel uit, en ben je ieder keer je instellingen van bas en treble kwijt.
Ik zou het zo laten als je het nu hebt. Zo gaat en blijft het goed werken.
Verstandiger zou het echter zijn om de +12V-contact aan te sluiten op een eigen voeding van de accu of van de contactsleutel, en natuurlijk altijd een eigen zekering.
Maar daar moet je wel weten hoe je dit goed moet doen!!
I like it red, with 150 bhp..