Toon posts:

Bestanden Wireless sharen gaat langzaam...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de snelheid van het sharen van bestanden.
Allereerst mijn setup:
Computer A: Desktop met LAN
Computer B: Laptop met Intel 2200BG
Acces point: Linksys WAG54G

Een PING van A naar B doet er gemiddeld 24ms over, van B naar A zo'n 21ms. Dat lijken mij geen dramatische waardes.
  • De draadloze verbinding is op 2m van de AP altijd 54Mbps of 48Mbps.
  • Het browsen in shares gaat snel (bij mijn vorige Acces point, een SMC, ging dit heel langzaam).
  • Echter als ik een bestand van A naar B of van B naar A kopieëer en ik reken de snelheid uit, kom ik uit op zo'n 2Mbps. Dit probleem had ik ook bij m'n vorige AP (die SMC), dus het kan haast niet in de AP zitten.
  • Op beide computer's staat de Firewall uit.
  • Als ik B aan Wired LAN leg werkt alles perfect
Het lijkt er dus op dat er een instelling in het Wireless LAN gedeelte van computer B verkeert zit. Het gaat dus om een Intel 2200bg kaart.
Ik heb al eens alle Services / Protocollen voor de Intel uitgeschakelt behalve Client voor MS-netwerken, Intel Wireless Connection Agent, Bestands- en printerdeling, QoS-Pakketplanner en TCP/IP, maar dat had geen effect.

Mvg,
Berry

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:23
Laptop WiFi kaartjes willen nog wel eens op "powersave" o.i.d staan (wat betekent dat ze op langzamere snelheid werken om de accu langer mee te laten gaan) ;)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Vergeet ook niet dat WiFi half-duplex is, 2 Mbps is echter wel heel weinig; je zou wel ongeveer 20 Mbps moeten kunnen halen; 2.5 ~ 3 MB/s. En als je de packet-state firewall in je WLAN aan hebt staan, probeer het eens met die firewall uitgezet. Met mijn Linksys WRT54g scheelde dit nogal wat (Internet) performance op m'n 22/2 kabelverbinding. Misschien scheelt het ook wel LAN-LAN snelheid.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Op accu of op AC werken maakt geen verschil, zal dus niets met Power Management te doen hebben.
Ik weet dat je ook nog wat in de overhead kan verliezen, maar het is echt 2 tot 3Mbit/s wat ik hier heb. Firewall uitschakelen heeft geen effect...

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

25ms vind ik toch een behoorlijk iets.. ik heb hier een gemiddelde ping tijd van 2ms (worst case) tussen m'n draadloze apparaten.

probeer eens verschillende kanalen (iig speel er een beetje mee). ik kijk m.b.v. je laptop of er meerdere AP's zijn en probeer hun kanalen te vermijden. i.a.w.: ga op een andere kanaal zitten waar je bu(u)r(en) iig niet op zitten. scheelt ook enorm.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-01 23:22

pathfinder2k

is hier...

Ping van 25ms is hoog. Ik heb van draadloos naar bedraad max 2ms. Probeer eens een ander wireless apparaat, laptop. Misschien is het gewoon driver probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm jammer dat allebij m'n laptops Asus A6000 met dezelfde drivers zijn ;) Test gaat dus niet op.

Ik zit op kanaal 6, ik geloof dat er maar 1 ander iemand op kanaal 6 zit (met een zwak signaal nog wel).

Soms haal ik pings van 3ms, maar dat is dan 1 out of 10. (en dan eigenlijk altijd de 1e ping).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

'maar 1 iemand anders' is er in principe eentje teveel he ;) Bij mijn weten hebben die Asus notebooks een Broadcom kaartje. Probeer de drivers van HP eens (NX6125 uit m'n hoofd), dat zijn zegmaar de normale Broadcom-drivers met een iets andere installer. :)

-edit- wooopz, een 2200 dus. Nevermind 8)7 Al kan je daarvoor ook de meest recente driver proberen, mss. helpt het :)

[ Voor 18% gewijzigd door BHQ op 10-09-2006 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Centrino dus er zal toch echt een 2200bg inzitten ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:24:
-edit- wooopz, een 2200 dus. Nevermind 8)7 Al kan je daarvoor ook de meest recente driver proberen, mss. helpt het :)
Ik heb de nieuwste drivers al...

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
Heb je virusscanners draaien? Want die kunnen ook behoorlijk de vaart eruit halen bij het kopieeren van bestanden op je netwerk..

Dit geldt natuurlijk niet voor de ping's, die zouden gewoon snel moeten zijn..
Pagina: 1