Toon posts:

Stand By functie werkt niet goed!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer op stand by zet en deze een tijdje later weer aanzet, komt windows niet tevoorschijn maar in plaats daarvan het scher wat je altijd als eerste ziet als je de computer aanzet, (ide devices etc...) de computer wordt dan ook gewoon opnieuw opgestart! Hoe kan dit?
Dit is mijn pc;
Corsair 2x512MB PC3200 (geheugen)
Asus A-45GA 450W (voeding)
Samsung 250GB (SP2504C, 7200RPM, 8MB, NCQ, SATA II) (HDD, omgeruilt wegens defect dus vrij nieuw)
Maxtor 160GB IDE (HDD2)
MD Athlon 64 X2 3800+ BOXED *Manchester-Core* (Socket 939) (CPU)
XFX Nvidia 6800XT XxX 256MB DDR SDRAM (PCI-E) (Videokaart)
MSI K8N SLI-FI (Mobo)
Pioneer DVD brander

Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik gisteren Dual Core Optimalizer van AMD heb geinstalleerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 10:54 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je schrijft "weer aanzet". Je haalt toch niet de stroom eraf? Standby werkt alleen zolang de stroom op je PC blijft staan. Anders werkt het inderdaad niet. Tevens moet het bios van je mobo het ondersteunen. Dingen als "suspend to RAM" moeten aanwezig zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik laat de sroom er gewoon opstaan ik bedoel met ''weer aanzet'' gewoon met de muis klikken of op enter drukken, vroeger werkte het wel altijd...

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:00
Misschien wat nutteloze suggesties, waar het te zoeken...

Heb je normaal Speedfan of andere monitoring tool aanstaan die gebruik maakt van de SMSbus?
Dit leidde bij mij tot twee dingen:

1) Speedfan wil er voor zorgen dat "Hibernate" bij mij niet goed werkt als ik dit programma niet beeindig (Standby heb ik niet getest). Dit komt omdat bij hibernate (en vermoelijk ook bij standby) de temperatuur van het systeem natuurlijk sterk omlaag gaat in de tijd dat het systeem stil staat. In het "geheugen" van Windows blijft echter de hogere temperatuur waarde staan die is gemeten op het moment dat je de computer op standby zette. Wanneer windows uit standby / hibernate komt, vergelijkt de gemeten temperatuur dus opeens niet meer met de temperatuur in het geheugen. Dit leidt bij mij tot een programma / geheugen / hardware (sensor) meeting error waardoor Windows vindt dat het systeem opnieuw moet worden opgestart (could not restore system to initial state).

2) Ongerelateerd : met de dualcore optimizer + programma's die de SMSbus uitlezen kreeg ik soms vastlopers, zonder optimizer maar met MS hotfix niet.

"That was left handed..." - JJH

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Speedfan werkt bij mij op meerdere PC's gewoon goed hoor, dus ik denk niet dat daar het probleem ligt. Al kan het wel heel goed zijn dat dat andere progje (dual core optimizer) de oorzaak is. Immers het probleem doet zich voor sinds je dat geinstalleerd hebt. Dus uninstall hem maar eens en kijk of het weer werkt.
Ook evt. andere hard/software die je sindskort geinstalleerd hebt kunnen de schuldige zijn (denk ook aan anti-virussoftware, firewalls e.d.).

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 11-09-2006 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt inderdaad aan dual core optimizer, na de uninstall wert de stand by functie weer...
Pagina: 1