Toon posts:

Nieuwe pc meteen vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

Een 2 dagen geleden heb ik mijn nieuwe pc gebouwd. Deze liep jammer genoeg al meteen vast (windows opgestart en bleef meteen vastlopen).
Opnieuw opgestart en een paar drivers (mobo) geinstalleerd dit ging goed. Heb ik de pc opnieuw laten op starten omdat hij dat vroeg. Nu de drivers installeren van de 3dkaart en hing weer vast.
weer opgestart en ging het internet op voor drivers van de 3d kaart, hing vast tijden pagina laden en daarna tijden het downloaden van de drivers.

gegevens pc
proc: am2 x2 4600+
mobo: k9n platinum
geheugen: kingston 2gb dualchannel cl5 (op de site stond dat deze goed was voor dit mobo)
hdd: maxtor 80gb sata2 (opstart) en maxtor ide 300gb(deze had ik nog liggen)
3d kaart: asus 7900gt
voeding: ocz modstream 450watt (moet genoeg zijn).

Ik heb allebei de reepjes geheugen appart erin gehad liep de pc ook vast.
Ik heb zoveel mogelijk losgekoppeld liep ook vast.

ik heb dit doorgelezen hij had het zelfde probleem (daar lag het aan de voeding)
http://gathering.tweakers.../1158176///k9n%2Cplatinum

ik denk dat het dit is, weet niet zeker. wat denken jullie.
http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=3679.0

Met hardware sensors monitor heb ik deze gegevens gevonden. (core center geeft het zelfde)

mainbord: 32 graden
cpu: 30 graden
power: 30 graden
hdd1: 32 graden
hdd2: 23 graden
gpu: 43 graden

en de voltages zijn gelijk of wijken een beetje af. zover ik weet is hier niks mis mee.

koelpasta zit erop (deze zat al op de meegeleverde koeler).

Dit is de eerste keer dat ik een bericht achter laat. Ik hoop dat dit genoeg gegevens zijn.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Neem eerst eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, en post je bevindingen :).

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
drivers! kijk eens in apperaat beheer voor slechte drivers geel uitroep teken. en gebruik de search om je pc niet te laten restarten na bsod's

Verwijderd

Topicstarter
Geen gele iconen in apparatenbeheer.

had dit Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bericht al eens gelezen.

prime95 loopt nu. (niet kunnen voltooien).

Heb geheugen 0.1v opgeschroeft en pc liep vast.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 13:42 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:59

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik geef dit topic een schopje naar PMG.
ik denk dat het dit is, weet niet zeker. wat denken jullie.
http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=3679.0
Lees het bericht daar dan even ;)
Topic: K9N borden lijst die problemen kunnen hebben.
Affected Boards:
K9N SLI-2F (601-7250-080)
K9N Ultra-2F (601-7250-040/601-7250-050)

Not Affected:
K9N SLI-2F (601-7250-090)
K9N Platinum (601-7250-020/070)
K9N SLI Platinum (601-7250-010/060)
K9N Neo-F (601-7260-010)
En welk moederbord heb jij? :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• stefan001
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:43:
Ik heb zoveel mogelijk losgekoppeld liep ook vast.
Kan je iets specifieker zijn? Als ik zoveel mogelijk loskoppel, heb ik voeding, mobo proc mem, graka en floppy. Wat (en hoe) loopt er dan vast?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had alleen mobo proc geheugen 3d kaart en 1 hdd meer kun je niet afkoppelen. en windows hangt dan vast.

• stefan001
Probeer eens ipv de hd een floppy eraan te hangen, en kijk of memtest vastloopt. Daarmee sluit je een hd failure uit, en test je meteen of je geheugen wel goed is :).

Verwijderd

Topicstarter
in de tussentijd heb ik nog bios update gedaan. pc hing daar naar weer vast. zal memtest ook doen.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:25
Ik weet niet of je je opstart harddisk ook nog had liggen ?

Anders raad ik je aan om windows even opnieuw te instaleren omdat windows vaak begint te zeuren als je er nieuwe hardware aan hangt (chipset enz) ;)

Was bij mij iig ook het geval ben van 845 PE -> Nforce 4 SLi gegaan moest ook windows opnieuw installen kreeg namelijk ook vaak BSODs daarna ben ik van NForce 4 SLi -> Nforce 4 Ultra gegaan waarbij ik nog is een keer windows opnieuw moest installeren door hetzelfde probleem.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply

maar dit was een schoone nieuwe pc.

memtest gaf ook geen fouten aan.

Ik heb een vermoeden dat het mijn mobo of hdd is. Zal vanmiddag als ik weer thuis ben ff windows installeren op mijn ide schijf (als het nu wel goed gaat ligt het aan me sata schijf). Want ik heb windows geinstalleerd zonder sata drivers, dat ging gewoon.

mocht dit niet helpen, dan is mijn mobo toe aan RMA.

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
naar dat ik de sata schijf losgekoppeld had en windows op de ide schijf geinstallerde heb gaat alles goed.

Nog ff uit zoeken waarom het met de sata niet gaat en ik ben te vreden.
Pagina: 1