Toon posts:

XP-machine in Win. 2000 netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het zal ongetwijfeld volop te vinden zijn, maar na 2 dagen zoeken waag ik het toch maar om mijn vraag hier te stellen:
Ik wil (moet!) een computer met Win. XP installeren in een Win. 2000 server omgeving. Dus aanmelden in het domein etc. Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken? Maakt het hierbij nog uit of er Win XP home of prof. is geïnstalleerd?
Alvast erg bedankt voor de reacties.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21

Reptile209

- gers -

XP Home kan (afaik) niet aanmelden op een domein. Dus moet je voor Prof gaan. Verder zou het volgens mij niet zo heel veel uit moeten maken.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord: betekent dit ook dat dus XP-home niet in het netwerk kan worden opgenomen? Het gaat er maar om dat een database op de server benaderd kan worden en dat er geprint kan worden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
xp home kan prima de resources op een windows 2000 server benaderen (files/printers/databases) wat hij echter niet kan is opgenomen worden in het domain (computerpolicy/userpolicy) etc,etc

voor de rest kan het prima, of je het in de praktijk zou willen is wat anders (xp home kan je dan namelijk niet netjes beheren via de server)

A wise man's life is based around fuck you

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:36:
Bedankt voor je antwoord: betekent dit ook dat dus XP-home niet in het netwerk kan worden opgenomen? Het gaat er maar om dat een database op de server benaderd kan worden en dat er geprint kan worden.
Kan allemaal. Werkt net zoals op de W2K bakken, alleen kun je je niet aanmelden op het domain.
Maar net use etc werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:51:
xp home kan prima de resources op een windows 2000 server benaderen (files/printers/databases) wat hij echter niet kan is opgenomen worden in het domain (computerpolicy/userpolicy) etc,etc

voor de rest kan het prima, of je het in de praktijk zou willen is wat anders (xp home kan je dan namelijk niet netjes beheren via de server)
Omdat het een tijdelijke oplossing betreft, is het voor mij zo prima. Maar hoe pak ik het aan? Zoek me suf maar vindt nergens een handleidinkje om het voor het elkaar te krijgen. Moet toch niet zo moeilijk zijn, maar toch.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:21:
[...]

Omdat het een tijdelijke oplossing betreft, is het voor mij zo prima. Maar hoe pak ik het aan? Zoek me suf maar vindt nergens een handleidinkje om het voor het elkaar te krijgen. Moet toch niet zo moeilijk zijn, maar toch.
hoef je niks voor te doen :P

simpel batch file bouwen met
code:
1
net use k: \\server\share

erin en klaar.. ow en die username/password popup is normaal die krijg je ook niet weg, XP home kan geen passwords onthouden van netwerkshares

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Zwelgje schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:09:
[...]

hoef je niks voor te doen :P

simpel batch file bouwen met
code:
1
net use k: \\server\share

erin en klaar.. ow en die username/password popup is normaal die krijg je ook niet weg, XP home kan geen passwords onthouden van netwerkshares
of juist wel ;)

code:
1
net use k: \\server\share /user:domain\username password

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar Home gaat dat na een reboot niet onthouden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:31

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Moet SMB signing ook niet gedisabled worden bij een mix van W2K en XP? In domain-situaties wel, maar ik weet niet of SMB-signing in een niet domain situatie ook gebruikt wordt...

File Lock or Access Denied Error Message When You Save Files Over the Network

Maar ik lees nu net in onderstaand artikel dat de issue ook voor XP Home geldt, maar dat het in SP2 opgelost is.

Error Messages When You Open or Copy Network Files on Windows XP SP1 Clients That Require SMB Signing

Ik was altijd in de veronderstelling dat dit een incompatibiliteit was tussen XP en W2K. Iemand die hier een uitspraak over durft te doen? :P

[ Voor 64% gewijzigd door Question Mark op 10-09-2006 13:09 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Als ik dat zo lees kan ik beter upgraden naar XP prof. Het probleem is alleen dan nog dat ik niet weet hoe ik de pc dan in het netwerk moet hangen. Is er hier iemand die mij dat in het kort kan toelichten?

• Zwelgje
ja die probleem trad altijd op op Domaincontollers die smb signing deden en clients die het dan ook wilden doen. (let wel alleen sp1 clients!, pre sp1 was geen probleem en post sp1 ook niet)

die probleem is nu niet meer aanwezig

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:11:
Als ik dat zo lees kan ik beter upgraden naar XP prof. Het probleem is alleen dan nog dat ik niet weet hoe ik de pc dan in het netwerk moet hangen. Is er hier iemand die mij dat in het kort kan toelichten?
Gewoon googlen my friend, da's niet moeilijk. http://www.google.nl/sear..._nlNL177&q=xp+join+domain
Bedoeling van dit forum is dat je EERST zelf iets probeert en zoekt.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

sanfranjake schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:01:
Maar Home gaat dat na een reboot niet onthouden :P
ach.. hoe moeilijk is een scriptje als opstartlink in de opstarten groep te plaatsen?? 8)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:11:
In een mininotendop:
Rechtermuisknop op My Computer: Propperties >> Computername >> Domain invullen klaar

Maar dit is zo basic, dat je beter moet gaan zoeken op google en Microsoft.com denk ik. Daarnaast heeft het niets met Netwerken te maken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.