Toon posts:

Laptop keuze...........pfffffffffffffffffffffffffffff

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben in de weer met laptops maar zie door de bomen ff het bos niet meer,
welke adviezeren jullie mij. Ik heb een lichte voorkeur naar
Fujitsu/Siemens. Maar wat is nu een Intel Core DUO processor die in de
Fujitsu Siemens Amilo Si-1520 zit? Nadeel van deze laptop is weer z'n kleine
beeldscherm van 12". Alle andere merken zitten al standaard op 15" of meer.
Dan zie ik nog de Fujitsu/Siemens A1655G met een Mobile AMD Turion 64 ML 32
processor en 15.4'beeldscherm. Wat zijn de voordelen van deze processor?
Welke processor van de 2 is geschikter om foto's te bewerken met PS CS 2?

Oja, wil hem vooral gebruiken voor mijn hobby fotografie. Hij moet dus
handzaam zijn en makkelijk overal zijn mee te nemen en hij moet redelijk
snel met Photoshop CS 2 kunnen werken, liefst met een breedbeeld scherm. Daarnaast wil ik gebruik maken van
draadloos internet in huis met dat ding via mijn Athome verbinding. Voor de
rest heb ik geen wensen behalve dat ie nog tegen een stootje moet kunnen.
Oja..........mijn budget is rond de 1100 euro, mag 50 euro meer zijn maar meer ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 09:32 ]

Verwijderd

je bent appels met peren aan het vergelijken
15,4" en 12" is een gigantisch verschil.
daarbij ben je dual core met single core aan het vergelijken
er zijn genoeg laptops met core (2) duo met hetzelfde soort scherm
zoek een rond naar andere laptopkeuze topics hier

en lees benchmarks, thats the key to knowledge

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:03:
/quote]

Daarom vraag ik naar de verschillen en welke beter is voor foto bewerking, ik vergelijk dus nog niks.
Ben alleen niet op de hoogte van de verschillende processoren op dit moment en hun kenmerken.

Verwijderd

Een single core is, zoals het zelf al zegt, een processor met één core. Een Core Duo processor is een processor met 2 cores. Dit betekent dat in het geval van bijvoorbeeld de Core Duo T2300 (1,66Ghz), 2 cores hebt die allebei op een kloksnelheid draaien van 1,66Ghz.
Dit betekent dat je 2 (zwaardere) programma's tegelijk kan laten draaien die ieders op 1 core werkt.

Voor fotografie (neem aan dat je ook photoshop gebruikt) is het handig om een Core Duo te pakken.

De Mobile AMD Turion 64 ML 32 is een single core processor dus die heeft maar 1 core, maar deze is wel 64bits dus goed voor Windows Vista. Maar ik zal als ik jou was wel een Core Duo nemen, gezien de toekomst.

Misschien moet je ook eens op Laptops4u.nl kijken naar Compal systemen. Deze hebben een 15,4" scherm met een resolutie van 1680 x 1050 wat ideaal is voor fotobewerking (veel ruimte).

Link: http://www.laptops4u.nl/categorie/compal-232.html

Suc6

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 18:40
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:06:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:03:
/quote]

Daarom vraag ik naar de verschillen en welke beter is voor foto bewerking, ik vergelijk dus nog niks.
Ben alleen niet op de hoogte van de verschillende processoren op dit moment en hun kenmerken.
intel: Core solo -> enkele core
CoreDuo -> Duo core, geen 64bit
Core2Duo -> Duo core, wel 64bit ondersteuning.

AMD MT serie, enkele core 64bit
TL serie, duo core 64 bit.

En met de schermen, een 12" is makkelijk mee te nemen, en met hoge resolutie denk ik ook nog wel goed te gebruiken om met Photeshop aan de gang te gaan. Een 15,4" is dan weer niet zo handzaam maar als je er eentje met een hoge resolutie op de kop kan tikken dan zit je wel goed. De 15.4" zijn meestal wel een stukje goedkoper dan de 12" laptops.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
hellboy123 schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:22:
[...]
AMD MT serie, enkele core 64bit
TL serie, duo core 64 bit.
Wat heeft iedereen tegenwoordig door de Core Duo met "Duo core". Het is nog steeds gewoon dualcore...

Ontopic: De A6T is in jou budget ookmooie optie. Alleen de resolutie is wat minder hoog als die compal maar voor zo'n €1100 kun je hem vinden (laatst prijsverlagingen geweest). Specs below en een review op t.net en dan bij productsurvey op A6T zoeken.

Verwijderd

Ik heb een gevoel dat de Moderator binnenkort deze topic sluit. :+
Modbreak:Ik heb een gevoel dat een moderator deze reply modbreaked met de volgende melding:
Als je niets toe te voegen hebt, reply dan niet :/

[ Voor 54% gewijzigd door Thandor op 10-09-2006 12:18 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Bamboe, dit is niet de manier om een topic te starten. Allereerst is de titel niet voldoende. Ik lees in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? dat er o.a. een budget in vermeld moet staan.

Zoek verder eens wat notebooks uit. Als je niet weet wat er met Intel Core Duo, Intel Core 2 Duo of AMD Turion bedoelt wordt zoek dan even op GoT, Google of Wikipedia naar deze processoren :o
Wat prestaties betreft kun je prima benchmarks vinden van de voorgenoemde processoren. Schermgrootte is een persoonlijke keus al lijkt 12" mij ietwat klein voor jouw doeleinden.

Aan het einde van de rit (na het e.e.a. zoeken) zul je een aantal notebooks hebben die interessant zijn. Daar kies je het beste/aantrekkelijkste model uit :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.