Alles op een lager wattage laten lopen, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• svajax
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-04-2022
Hoi,
Ik download vaak in de nacht, en nu dacht ik zo, de processor wordt toch bijna niet gebruikt tijdens het downloaden, is er niet iets om hem lager te laten lopen en zo alle fans uit kan zetten tijdens de nacht, maar dat de verbinding niet verbroken wordt (zoals bij standby)???????????????????????

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:34

SeatRider

Hips don't lie

svajax schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:09:
Hoi,
Ik download vaak in de nacht, en nu dacht ik zo, de processor wordt toch bijna niet gebruikt tijdens het downloaden, is er niet iets om hem lager te laten lopen en zo alle fans uit kan zetten tijdens de nacht, maar dat de verbinding niet verbroken wordt (zoals bij standby)???????????????????????
Ja, afhankelijk van moederbord/processor. Was handig geweest als je die erbij had vermeld.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• svajax
Ok, daar gaan we dan:

Mobo Asrock ConroeXfireEsata2
Processor: Core2duo E6400
Hdd: 80 gig oud ide ding,
de rest speelt denk ik niet zo mee in dit probleem.

Verwijderd

zolang de rest ook stroom krijgt speelt het wel mee, je zou eens moeten zoeken op underclocken.

Vaak is dit hetzelfde als overclocken (OC) maar dan de andere kant op, google en tweakers heeft hier meer dan genoeg onderwerpen over.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

svajax schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:16:
Ok, daar gaan we dan:

Mobo Asrock ConroeXfireEsata2
Processor: Core2duo E6400
Hdd: 80 gig oud ide ding,
de rest speelt denk ik niet zo mee in dit probleem.
Wat je moet doen is Speedstep aanzetten, dan gaat de cpu vanzelf langzamer draaien als de situatie dat toelaat. En als de cpu minder warm wordt, gaat je fan als het goed is ook langzamer draaien. Dat kun je nog eens controleren met speedfan bijvoorbeeld.

• svajax
Ok, ik ga het eens proberen, of dat echt uitmaakt in het geluid dat de pc produceert. Kast is btw een Arctic Silentium T2

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

svajax schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:58:
Ok, ik ga het eens proberen, of dat echt uitmaakt in het geluid dat de pc produceert. Kast is btw een Arctic Silentium T2
Dat gaat zeker uitmaken. Laat nog even weten of het is gelukt?

• svajax
Ja, het maakt idd wel wat uit. Maar het is nog niet alles. Er zitten namelijk ook nog 2 fans bovenaan de kast, en 2 onderaan, bij de voeding. Deze mogen ook wel wat langzamer :D

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

svajax schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:15:
Ja, het maakt idd wel wat uit. Maar het is nog niet alles. Er zitten namelijk ook nog 2 fans bovenaan de kast, en 2 onderaan, bij de voeding. Deze mogen ook wel wat langzamer :D
Dat kun je volgens mij instellen met speedfan. Afhankelijk van bepaalde temperaturen laat ie de fans dan langzamer lopen, de properties kun je per fan instellen. Overigens gebruik ik zelf niet eens casefans, alleen een cpu fan, maar ik heb ook geen heet wordende videokaarten of batterij harddisks erin zitten. Kortom, kijk eens naar speedfan.

• svajax
ok, ga ik gelijk doen!

• svajax
Ik heb het gedaan, en het heeft zeker effect. Ik heb heeeel even alles op 0% gezet, maar dan hoor ik toch nog geluid. Worden dan niet alle fans uitgeschakeld??????

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

svajax schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:45:
Ik heb het gedaan, en het heeft zeker effect. Ik heb heeeel even alles op 0% gezet, maar dan hoor ik toch nog geluid. Worden dan niet alle fans uitgeschakeld??????
Ik denk die in je voeding en evt op je videokaart niet. Daarnaast zul je je hdd altijd blijven horen :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:09
Misschien worden niet alle fans uitgezet inderdaad, dat kun jij beter zien / horen dan wij denk ik ;)
Daarnaast hoor je waarschijnlijk je harddisk nog ?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja.. Wat heeft dit in hemelsnaam met Netwerken te maken :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.