Toon posts:

Airport Extreme met airtunes basisstation werkt niet!!

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort het bezit van een Apple Ibook G4 laptop en heb een Airport Extreme met airtunes basisstation gekocht voor draadloos internet. Nu heb ik hem op de juiste manier zoals voorgeschreven is in de handleiding aangesloten maar het lampje blijft op amberkleurig knipperen dat het geen internetverbinding tot stand kan brengen (internet via Chello light). Heb alles gedaan wat volgens het instructiesboekje moet gebeuren maar toch werkt hij niet. Wel staat er iets over een WLD link die eventueel gebruik kan verhinderen maar weet niet wat een WLD is!! Verder werkt hij wel goed als ontvanger tussen mijn speakers en laptop maar niet voor het internet. Kan iemand mij hiermee verder helpen??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 03:44 ]

Verwijderd

Tja, dat komt me bekend voor. Ik ben geloof ik ook een aantal dagen bezig geweest om het draadloze netwerk aan de praat te krijgen.

Wat ik me nog herinner is dat ik beide apparaten meerdere malen heb moeten resetten, voordat hij dhcp pakte en dat ook nog eens doorzond naar de airtunes express.

Het belangrijkste is dat die airport extreme helemaal goed werkt. En daarna die airtunes express er in schuiven. Zorg dat als je deze hnadelingen doet, de extreme en de airtunes dicht in elkaars buurt zijn (dat ze dus niet ver van elkaar verwijderd zijn).

Het beste is de airport configuratie assistent te gebruiken en deze stappen herhalen, totdat het licht groen brandt op de airtunes express.

Belangrijkste is dus eerst de extreme aan de praat te hebben en daarna pas de airtunes express in te schakelen.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Heb je je MAC adres van airport bij Chello geregistreerd?
Of MAC adres gekloond?

Chello registreert MAC adres netwerk kaart PC of apple of router.. (diegene die direct aan modem hangt) als je deze verandert moet je dat bij Chello doorgeven (of instellen dat het nieuwe apparaat het oude MAC adres kloont.)

[ Voor 9% gewijzigd door kaassouffle op 10-09-2006 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal gelijk contact opnemen met Chello om mijn nieuwe MAC adres door te geven en dan de rest van de adviezen opvolgen.

Verwijderd

Als het goed is kun je wel http://provisioning.upc.nl bereiken en daar heb je de mogelijkheid om je MAC adres aan te passen. Even inloggen met je gegevens en je kunt het zo aanpassen en dan moet het werken.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Even voor de volledigheid: een Airport Extreme met AirTunes bestaat niet. Je hebt een Airport Express, zo te horen aan je beschrijving. Er zit dus wel AirTunes op, maar het is een ander kastje. Verder kun je in plaats van de eenvoudige Airport Setup Assistant eens de Airport Admin Utility gebruiken, hier kun je heel wat meer instellen en testen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Even een paar dingen recht zetten, want ik zie weer allemaal termen rond vliegen die nergens op slaan...

Airport
1) Het oude 802.11b Wifi protocol van Apple
2) De hardware die hiervoor bedoeld is (dus Wifi kaart en base station)
3) De catch-all naam voor Wifi op Apple systemen

Airport Extreme
1) Het nieuwe 802.11g Wifi protocol van Apple
2) De hardware die hiervoor bedoeld is (dus Wifi kaart en base station)

Airport Express
1) Een base station wat gebruik maakt van de Airport Extreme protocollen, maar dat minder "krachtig" is dan het Airport Extreme base station.

Airtunes
1) De mogelijkheid van iTunes om muziek te streamen naar een Airport Express.

Er is dus geen "Airport Extreme met Airtunes" en ook geen "Airtunes Express", of wat voor andere combinaties men ook kan verzinnen :)

EDIT:
Damn... Hertog was net wat sneller...

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 11-09-2006 08:11 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Maar jij wat vollediger ;)

Verwijderd

Chello met een airport express is heel eenvoudig, gewoon een ip adres via dhcp laten toekennen bij de instellingen van je airport en even op update klikken. Als je 'm dan weer opent zul je waarschijnlijk zien dat er een ip adres met 10.x.x.x is toegekent. Vervolgens hoef je alleen nog even door het aanmeldscherm van chello om toegang tot het internet te krijgen.
Wat ik me nog herinner is dat ik beide apparaten meerdere malen heb moeten resetten, voordat hij dhcp pakte en dat ook nog eens doorzond naar de airtunes express.
Als je met de mac / pc je airport express kunt instellen kun je ook toegang krijgen tot airtunes, dat is niks meer of minder dan een vinkje zetten in het laatste tabblad. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu...bedankt!!
Pagina: 1