Hoe checken wie een site host?

Pagina: 1
Acties:

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 20:39
Hoi,

Iemand waarmee ik eventueel "in zee" wil gaan heeft mij verteld dat hij een aantal grote sites host. Nu heb ik wat met "whois" zitten spelen, en het probleem is dat ik zijn naam nergens kan vinden (hij was niet de tussenpersoon die de registratie geregeld heeft), bovendien zijn de IP-adressen van de sites totaal verschillend en zitten in andere ranges dan dat van de host zelf.

Kan ik op de een of andere manier nagaan wie de hosts van deze sites zijn?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
denk dat er ergens wel opgeslage is wie de name server is :)

iets als ns1.domain.com ;-)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat hoeft natuurlijk ook niets te zeggen. Een domain kan compleet los staan van de webhost.

Specy, je kunt eventueel de site eigenaren mailen en vertellen dat die persoon zegt dat hij hun site host en daar dus eigenlijk reclame mee maakt. Als dat zo is zullen ze het waarschijnlijk wel beamen. Als het niet zo is, zullen ze wellicht verontwaardigd reageren en dan weet jij ook weer genoeg.

Overigens vind ik ver uit elkaar liggende ip-adressen wel verdacht, idd. Kun je niets achterhalen aan de hand van de reverse DNS van die IP adressen?

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 10-09-2006 02:15 ]

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 13:08
Ik zou zeggen mail de webmaster(s) van die grote sites, en vraag ze waar ze hun site gehost hebben, omdat je zelf een goede host zoekt. :)

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27
Je kan ook simpel met een tracert kijken waar de verschillende websites staan. Een hoster zal niet zo snel machines op meerdere plaatsen hebben staan waar op gehost wordt.
Het kan in principe wel, maar als het niet een hoster is die al bekend is, is de kans vrij klein...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 20:39
Goeie tip! De trancert's zien er wel erg verschillend uit (een komt zelfs uit in Boston...), klinkt dus erg fout...

• 10us
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12-2020

10us

Quila

kijk eens op ripe.net zie je alle info die je zoekt

Will work for food.

Pagina: 1