Toon posts:

Gebruikersaccount verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

had net op de computer van mijn ouders een extra gebruikersaccount met beheerdersrechten aangemaakt, nu kom ik echter bij het opstarten automatisch terecht in die account ipv die van mijn ouders welke de administrator account bleek te zijn. Nu wil ik graag dat als de compu opstart dat die dat gewoon weer automatisch doet in de account van mijn ouders. Nu kan ik um natuurlijk instellen op klassiek aanmelden maar dan moeten ze wel elke keer administrator intypen en dat is wat veel gedoe. Een andere optie is om mijn nieuwe gebruikersaccount die ik niet echt nodig heb er weer af te gooien zodat administrator weer de enige account is, maar die kan ik niet verwijderen vanaf de administrator account want de optie account verwijderen staat er niet bij, ook niet in de veilige modus. (het is dus niet dat dat andere account nog aangemeld is)

Vraag is dus hoe ik dat gebruikersaccount er weer af krijg zodat de administator account weer de enige is...

Alvast dank...

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 02:00

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Download Tweakui ( http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe ) en selecteer daarmee dat hij het Administrator Account moet laten zien :)

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Oh das al een stuk beter ja!
Zou eigenlijk alleen liever mijn ouders dat gedoe van het welkomscherm besparen en dat andere zinloze account er weer af gooien dus als iemand me zou uit kunnen leggen hoe ik die er af krijg terwijl die optie er niet bij staat...

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Ossenaar schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:41:
Download Tweakui ( http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe ) en selecteer daarmee dat hij het Administrator Account moet laten zien :)
Restart je pc hierna en log in op het Administrator account en verwijder hierin het nieuwe account :?

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lukt dus vreemd genoeg nie...
Als ik naar gebruikersaccounts ga en dan dat account aanklik staat er gewoon geen verwijder optie bij zoals dat hoort. Is er misschien een andere manier om een account te verwijderen dan via configuratiescherm -> gebruikersaccounts?

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Rechtermuis op deze computer, dan beheren aanklikken, klik je op locale gebruikers en groepen, dan op gebruikers,kan je hem hier ook niet weggooien?

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat luk!
Dank!
Ik zal nooit meer iets naars over Oss denken ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Standaard laat XP je inderdaad via de mooie gui niet de eerste aangemaakte administrator verwijderen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1