Toon posts:

1 pc / 2 monitors / 2 toestenborden / 2 muizen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.049 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om op 1 pc twee monitoren aan te sluiten, 2 toetsenborden en 2 muizen.
En het is niet de bedoeling om op de 2 monitoren hetzelfde te zien.
En dat het toetsenbord en de muis apart werken...
Kvraag veel, i know, maar kan dit ?

Verwijderd

2 beeldschermen kan, 2 muizen ook, dus 2 toetsenborden vast ook wel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 22:54 . Reden: ff te snel geweest ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 19:10

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Kan wel, monitoren zijn geen probleem met een switch of splitter.. kun je in de meeste winkels wel krijgen.. en 2 usb muizen is no problemo.. twee toetsenborden heb ik alleen nog nooit geprobeerd, maar op USB zou dat ook geen probleem zijn lijkt me? Moet je natuurlijk alleen geen fancy muizen en keyboards hebben met hele uitgebreide drivers enzo denk ik...

Hoezo wil je dit eigenlijk? Wat zou het nut er van zijn?
1 pc en in twee kamers er op kunnen werken ofzo? :?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Betere oplossing is een 2e PC neer te zetten met een netwerk koppeling ertussen. Als het al kan. Kan er wel 2 monitoren op koppelen, maar zover ik weet zie je dan op beide schermen hetzelfde.

Misschien is er ergens een programma waarmee zoiets wel kan, maar werkt gewoon onpraktisch.

2 toetsenboarden wil prima met USB :) (dual typen :p)

Als het is omdat je met 2 personen aan verschillende bestanden wilt werken in eenzelfde map ofzo, koop een 2e celeron erbij en knoop die PC's samen in een netwerk en je kan de bestanden uitwisselen.

[ Voor 80% gewijzigd door sander85 op 09-09-2006 22:58 ]

Verwijderd

Onmogelijk naar mijn weten:
Je hebt op elke pc maar 1 muispointer; je kan wel meerdere muizen aansluiten.
Zelfde geld eigenlijk voor cursor (dus toetsenbord).
Twee monitoren kan wel, maar dan is de beste optie het buroblad uitbreiden naar tweede monitor.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Dan moet je zoiets hebben:

http://sewelldirect.com/multiuserworkstation.asp

Kan je met 2 gebruikers op 1 pc!

Verwijderd

wat jij wil is een mainframe en 2 terminals, 2 gebruikers die met hun eigen werk bezig zijn.
als je 2 schermen op 1 pc aansluit zul meestal(altijd) een gedeeld beeldscherm hebben.

zoek de term mainframe maar eens op in wikipedia, dan weet je heel snel dat jij dit thuis niet wilt.
een 2e pc erbij en dan een netwerk maken zodat jullie beiden dezelfde bestanden kunnen bereiken lijkt mij een makelijkere oplossing en goedkoper.

of je leest dat je nadat je hebt gepost aan het blaaten bent :'( , en bedankt jjbstolk _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 23:02 . Reden: laatste regel ]

Verwijderd

Topicstarter
die sharing box ziet er inderdaad wel heel leuk uit !
we zullen dat eens nader bekijken.

(topic mag gesloten worden)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
En het kan nog makkelijker, als je 1 sennel pc hebt en 1 trage, dan kan je dmv een dll hack ook met 2 gebruikers tegelijk de snelle xp machine gebruiken. 1 logt dan op de pc in, en de ander via rdp (extern bureaublad), zie:

http://sig9.com/articles/concurrent-remote-desktop

Verwijderd

Ik heb ooit wel eens een insteekkaart (PCI) gezien om te doen wat je wilt... daar zaten gewoon een extra vga, ps2 e.d. poorten op. Volgens mij heeft dit ook wel eens op de FP gestaan.

En o ja, kunnen alle blaat-posts hier even gedelete worden? TS vraagt niet om 2 computers, RDP of gewoon 2 devices met dezelfde focus... :/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 16:25 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En het kan nog makkelijker, als je 1 sennel pc hebt en 1 trage, dan kan je dmv een dll hack ook met 2 gebruikers tegelijk de snelle xp machine gebruiken. 1 logt dan op de pc in, en de ander via rdp (extern bureaublad), zie:
ehmz... volgnes mij word de huidige user dan afgemeld...... en bovendien schiet remote desktop niks op als je eigen pc harstikke sloom is:P.... zou hoogstens voor berekeningen aan de andere pc geven handig zijn.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Met linux is het wel goed te doen, hier bijv. met 6 gebruikers op 1 pc:

http://linuxgazette.net/124/smith.html

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Aloys Akkerman schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:29:
[...]
ehmz... volgnes mij word de huidige user dan afgemeld...... en bovendien schiet remote desktop niks op als je eigen pc harstikke sloom is:P.... zou hoogstens voor berekeningen aan de andere pc geven handig zijn.
MS Terminal server kan wel twee gebruikers te gelijk, maar dat is niet wat TS wil... -O-

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 16:39 ]

Verwijderd

Gevonden: Shareview 3.1. Het is een beetje oud, maar er zou best wel eens een up-to-date kaart kunnen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 16:44 ]

Pagina: 1