Toon posts:

Popup spam dat mijn 7600GS AGP niet genoeg power krijgt

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de club3d 7600GS AGP 256mb aangeschaft en al omgeruild voor een nieuwe want ik dacht echt dat het aan de kaart zelf lag. Maar het probleem is er dus nog.
De meeste keren als ik mijn pc aanzet komt de pop up melding:

"The Nvidia system sentinel is reporting that the Nvidia powered graphics card is not receiving sufficient power

To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operation"

Als het nou daarbij bleef kon ik er mee leven maar meestal komen er tig nieuwe van die popups achter elkaar, dus een paar keer mijn taakbalk vol van die dingen.
Ik heb 2 verschillende moederborden en voedingen kunnen testen dus daar ligt het ook niet aan. Het is een Athlon XP 2600 en getest op een gigabyte 7VT600P-RZ en een asus A7N8X-X. Een standaard voeding van 350W en een coolermaster 430W. Zelfs als ik maar 1 hard disk op 1 van de voedingskabels doe en de andere voedingskabel alleen op de videokaart kan die popup nog komen. Verder zit er alleen een soundblaster live PCI kaart in.
Hoe los ik dit probleem op?

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Beetje simpele opmerking misschien, maar heb je wel een Molex voeding stekker aangesloten op de kaart? :S
Kweenie, 1 van de eerste dingen waar ik aan dacht :P

Oeps, ik heb nix gezegd :X 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door shootguy2 op 09-09-2006 23:00 ]

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Verwijderd

Misschien ben je vergeten om de molex stekker op je kaart aan te sluiten. Dit lijkt mij mogelijk aangezien het een AGP kaart is.

*spuit 11*

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 22:39 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07 22:45

DefLite

Why so serious?

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:30:
Ik had de club3d 7600GS AGP 256mb aangeschaft en al omgeruild voor een nieuwe want ik dacht echt dat het aan de kaart zelf lag. Maar het probleem is er dus nog.
De meeste keren als ik mijn pc aanzet komt de pop up melding:

"The Nvidia system sentinel is reporting that the Nvidia powered graphics card is not receiving sufficient power

To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operation"

Als het nou daarbij bleef kon ik er mee leven maar meestal komen er tig nieuwe van die popups achter elkaar, dus een paar keer mijn taakbalk vol van die dingen.
Ik heb 2 verschillende moederborden en voedingen kunnen testen dus daar ligt het ook niet aan. Het is een Athlon XP 2600 en getest op een gigabyte 7VT600P-RZ en een asus A7N8X-X. Een standaard voeding van 350W en een coolermaster 430W. Zelfs als ik maar 1 hard disk op 1 van de voedingskabels doe en de andere voedingskabel alleen op de videokaart kan die popup nog komen. Verder zit er alleen een soundblaster live PCI kaart in.
Hoe los ik dit probleem op?
@shootguy
ja dus

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
heb je al je de voltages nagekeken?

aangezien het bij 2 verschillende setups is, waren beide met een verse windows install? (misschien gewoon een driver conflict probleem)

Verwijderd

Topicstarter
Ik deed alleen reinstall op het ene moederbord. Die andere sloot ik gewoon aan en heb die moederbord drivers geinstalleerd. Ik betwijfel of nog een reinstall helpt.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:38:
:? Ik deed alleen reinstall op het ene moederbord. Die andere sloot ik gewoon aan en heb die moederbord drivers geinstalleerd. Ik betwijfel of nog een reinstall helpt.
Het is mij nog steeds niet duidelijk of je één van de voedingsstekkers die uit je voeding komt, op de videokaart hebt aangesloten, zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.itx-warehouse.co.uk/ProductImages/2x525Molex.jpg

ach...in een volgend leven lach je er om!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 16:25
sommige kaarten hebben brakke stekkerconnecties. duw m eens FLINK aan ?

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:46:
[...]

Het is mij nog steeds niet duidelijk of je één van de voedingsstekkers die uit je voeding komt, op de videokaart hebt aangesloten, zoiets dus:
[afbeelding]
Als je de posts leest lijkt het me duidelijk dat die kabel dus is aangesloten. Het is wel zo dat hij heel gemakkelijk aansluit. Ik voel nauwelijks weerstand als ik die kabel erin plug. Maar dat was ook zo bij het vorige exemplaar die ik had omgeruild.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met dezelfde kaart. Je krijgt de melding dat ie niet optimaal kan performen, maar eigenlijk betwijfel ik wel of dat echt zo is. Doe maar eens wat testjes om te kijken hoe ie presteert.. (ik kan het helaas zelf niet testen nu)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:32:
[...]

Als je de posts leest lijkt het me duidelijk dat die kabel dus is aangesloten. Het is wel zo dat hij heel gemakkelijk aansluit. Ik voel nauwelijks weerstand als ik die kabel erin plug. Maar dat was ook zo bij het vorige exemplaar die ik had omgeruild.
Heb ik ook nu bij mijn MSI 7600GS... Beter dan mn vorige X1600pro waarvan ik bijna dacht dat ik die molex met zn connector eraf zou rukken :P

Maargoed; ik heb ook geen weerstand bij de molex connector en het werkt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 10-09-2006 19:08 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ja, het is wel een popup, nee, niet iedere popup is spam.

Ik dacht dat je spam-popups kreeg dat je penis voeding te zwak is voor de videokaart, met daarbij een éénmalige aanbieding voor een 1000W voeding van een bekend merk maar die niet op de site van de fabrikant staat, toen ik de titel las :X

Stekkertjes nalopen, andere voeding proberen (al gedaan blijkbaar), in de BIOS kijken naar de stroomvoorziening van je kaart (volgens mij op 'performance' zetten, loop zelf even alles na.
Stekker aangesloten -> stekker goed aangesloten -> voeding goed -> instellingen in BIOS goed -> kaart goed (evt. andere kaart van zelfde type proberen)

[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 10-09-2006 19:53 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Deinstalleer de drivers vollledig die je nu geinstalleerd hebt (ja ookal zijn het die van de cd) en installeer 91.47 of mail naar rma@club-3d.nl

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Ik heb even gemaild met club3d, maar om de 1 of andere reden krijg ik de melding ineens niet meer, maar misschien helpt dit voor anderen:

Hertstart de computer en boot naar veilige modus d.m.v. F8.
1. Start - Run - msconfig - services tab; schakel hier alles uit van Nvidia: nwiz, nvidia display service.
2. Deinstalleer de drivers volledig.
3. Reboot naar normale modus.
3. Installeer driver versie 91.47 en voer stap 1 opnieuw uit en reboot naar normale modus.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ja, gek he? Als je 'stap 1' herhaald, dan disable je alle nvidia services, en dus ook de monitoring van de kaart. Nogal wiedus dat hij geen meldingen meer geeft. Het (eventuele) probleem is echter niet opgelost!

Als je een multimeter hebt, meet dan eens op je kaart (terwijl pc draait) of je ACHTER de molex ook wel spanning hebt. Misschien zit er wel degelijk een los contact. Of verbuig de pennen van de molex iets, of vernauw die op de videokaart iets zodat je zeker bent dat ze goed contact kunnen maken.

Verwijderd

Misschien was ik niet duidelijk, maar ik heb zelf het stappenplan niet gedaan. Dat omdat ik de melding ineens niet meer krijg.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Het gekke is dat ie geen waarschuwing meer geeft als mijn PC een tijdje aanstond en ik m daarna herstart. Ook niet na een "cold" reboot.

Kan het zijn dat de PSU even moet opwarmen, of de kaart voordat ie het goede wattage uitleest?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook. Heb daarop mijn 350 Watt voeding vervangen door een Enermax Liberty van 500Watt (ook handig bij mijn volgende systeem): eerste dagen ok, maar plotseling kwam die pop up weer?!
Lijkt me een software bug
Kaart doet het verder prima, heb ook niet het gevoel dat de performance daadwerkelijk was teruggezet.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zoals Rataplan al zei...

Wil je zekerheid meet dan ff de verbinding/voltages door. :)

Als de voltages goed zijn (draai bijvoorbeeld eens 3Dmark05 ofzow) en de voltlijn komt niet onder de 11.75 volt volgens je meter dan weet je dat dat in ieder geval goed zit.

Dan lijkt het idd op een driver probleem.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Er zijn driverbugs geweest waarbij dit ten onrechte gemeld werd. Welke driver versie gebruik je nu?
Probeer ook eens te upgraden naar de nieuwste drivers als je die nog niet hebt draaien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

91.47 volgens mij de nieuwste

Verwijderd

Ik gebruik ook de nieuwste drivers (91.47).

Dit antwoord kreeg ik na een e-mail aan Club3d:

De problemen die u omschrijft kunnen veroorzaakt worden door een driver
conflict,
wanneer u de oude drivers verwijderd en ForceWare versie 91.47
(ftp://download.nvidia.com/Windows/91.47/) installeerd,
zouden de power meldingen moeten ophouden. Als dit niet het geval is,
kunt u het beste een RMA aanvragen bij de winkel van aankoop.

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem met precies dezelfde kaart. Ik had hem bij computerfarm gekocht maar die zeiden omruilen. Maar na een paar mailtjes met Club3d over en weer kwam ik erachter dat het puur softwarematig is (bij mij dan). Als je de nieuwste drivers installeerd krijg je de popup nog steeds, maar dit kan je uitschakelen door in msconfig het uit te zetten bij services. Dit hielp bij mij iig en ik kan nu weer lekker ongehinderd door die tergende popups (ik kreeg er altijd wel tien of meer) verder gamen.
Hopelijk werkt het ook voor jou.

Dit was de mail van club3d (ik hoefde trouwens niet in safemode te booten):
Boot to safe mode, uninstall the old drivers, go to: Start - Run -
msconfig - services tab and disable all the nwiz and nvidia.
This should disable the popup and now you can reboot and install the new
91.47 driver.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 11:54 ]

Verwijderd

Ik merk sinds vannacht dat ik die melding ook krijg.
Ik gebruik sinds een paar weken Vista en besloot om even te booten naar mijn Windows XP OS.
Krijg ik dus zo'n nvidia sentinel melding.
Ik gebruik de laatste nvidia driver en heb de 91.31 en de 84.12 net ook al geprobeerd.
Maar steeds die irritante melding. Bij temperatuur geeft de sensor weer dat de core 256 graden is (idle),maar dat is natuurlijk absurt.
Probeer straks nog even om de hardeschijven af te koppelen, om zo de voeding uit te kunnen sluiten.
Heb hier ook nog een truepower 430 liggen. Maar ik denk dat de tempsensor van de kaart kaduuk is.

Mijn systeem hapert ook wat, als ik die melding krijg. Maar zonder de vga driver geinstalleerd draait windows XP dan weer soepel. In Vista heb ik ook geen problemen

Update:
De voeding kan mijn systeem blijkbaar niet meer aan.
Zonet 4 Hd's losgekoppeld en nu geen melding meer.
Ik probeer nu ff mijn antec430, trekt deze het ook niet dan moet ik maar ff gaan shoppen.Doet de Antec het wel dan gaat de coolermaster 450 terug naar fabriek.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 12:01 ]

Pagina: 1