Na een aantal dagen proberen om zelf een oplossing te vinden voor het onderstaande probleem, moet ik toch wat hulp aanvragen via dit forum. Hopelijk kan iemand mij hier assisteren bij het oplossen van mijn CSS probleem. Om het probleem duidelijk in kaart te brengen heb ik soort schema getekend van hetgeen ik wil bereiken. Voorheen gebruikte in bij ontwerpen nog vaak tabellen om structuur te brengen in een site, ik heb inmiddels begrepen dat dit taboe is
, vandaar dat ik de overstap wil maken naar een ontwerp gebaseerd op CSS. Iets wat mij tot nu toe niet bepaald eenvoudig af gaat.
Ik heb de volgende opzet voor een website van mij. Ik krijg de meeste eenvoudig dingen zelf nog wel voor elkaar alleen ik loopt echt vast op het positioneren van bepaalde 'blokken' en nog wat problemen met achtergronden. Zie hieronder de structuur zoals ik die wil hebben.

Dit moet het uiteindelijk worden.

Nu ben ik zojuist nog even wezen proberen en ik ben inmiddels tot hier gekomen.
http://www.clanhost.nl/mannekino/test/
Er zijn voorlopig nog twee problemen. Het eerste probleem is dat er in Firefox een lege ruimte wordt gecreëerd boven en onder aan de 'container' DIV. Het tweede probleem is het naast elkaar krijgen van de drie DIV's binnen in de 'container -> main' DIV. Deze worden nu zegmaar als een trap onder elkaar gezet.
PS. Let niet op dat design, dat heb ik snel in elkaar gezet om er structuur in te krijgen.
Ik heb de volgende opzet voor een website van mij. Ik krijg de meeste eenvoudig dingen zelf nog wel voor elkaar alleen ik loopt echt vast op het positioneren van bepaalde 'blokken' en nog wat problemen met achtergronden. Zie hieronder de structuur zoals ik die wil hebben.

Dit moet het uiteindelijk worden.

Nu ben ik zojuist nog even wezen proberen en ik ben inmiddels tot hier gekomen.
http://www.clanhost.nl/mannekino/test/
Er zijn voorlopig nog twee problemen. Het eerste probleem is dat er in Firefox een lege ruimte wordt gecreëerd boven en onder aan de 'container' DIV. Het tweede probleem is het naast elkaar krijgen van de drie DIV's binnen in de 'container -> main' DIV. Deze worden nu zegmaar als een trap onder elkaar gezet.
PS. Let niet op dat design, dat heb ik snel in elkaar gezet om er structuur in te krijgen.