hd 2 partities - part 1 veilig formateren naar bootable?

Pagina: 1
Acties:

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 14:02
Kon het niet duidelijker in de titel krijgen, sorry :) - De situatie:

Ik draai op dit moment Vista beta (irrelevant voor de vraag waarschijnlijk), op mijn computer. Deze computer heeft op het moment 1 harde schijf met een C:, D: en E: partitie, waarvan C de bootable partitie is met Windows Vista erop.

Nu heb ik een tweede harde schijf hierbij ingedrukt, deze harde schijf opgedeeld in 2 partities. een F: van 30gb en een H: van 350gb.

Nu is het de bedoeling dat terzijnertijd deze harde scijf gebruikt gaat worden om Windows Media Center op te zetten (op aangemaakte 30gb partitie). Op de andere partitie moet de media komen te staan, foto's, muziek en films. Ik heb de HD nu in deze computer gedrukt om vast het media gedeelte van de harde schijf te vullen zodat MCE stras in 1x een leuke database heeft met media.

Lang verhaal, korte vraag: Als ik deze HD (nu dus zonder bootable partitie) straks in mijn nieuwe HTPC stop, is het simpel een kwestie van MCE wijzen naar de lege 30gb partitie en deze maakt hem zelf bootable? - En wat belangrijker is in deze vraag, laat het de overige partitie dan ongemoeid met alle media erop?

Ik weet voor 80% zeker van wel, maar dat is me net iets te weinig om al mijn media hier op te gooien om vervolgens het kwijt t eraken tijdens de installatie van MCE :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Simpelweg, ja :). Je ene partitie zal 'verloren' gaan aan de installatie, andere partities zullen gewoon behouden blijven.