Toon posts:

Boost de Line-in van geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een manier om de line-in van de geluidskaart real-time wat te boosten.
Een soort Windows mixer maar die is niet sterk genoeg. Is het softwarematig mogelijk om het signaal nog wat te versterken, in realtime dus niet achteraf een normalisatie toepassen?

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 12:45
Wat voor een geluidkaart heb je? Denk imo niet dat het veel uit zal maken dat boosten...

Verwijderd

Topicstarter
Systeem heeft 2 kaarten (1x Soundblaster Live en 1x SC-5100) en een Onboard AC97.
Er zal toch wel een mogelijkheid zijn het inkomende geluid realtime te processen? Boosten, Equalizen, etc.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik lees SB Live, ik denk kx drivers, moet niet al te moeilijk zijn daarmee :)

[ Voor 15% gewijzigd door roelio op 09-09-2006 22:38 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
KX Drivers zijn wellicht een oplossing voor de SB Live, maar is er niet iets wat voor alle audio controllers werkt?

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KX drivers werkt, gebruik ik namelijk ook. Verder zijn er diverse audio recording programma's waarmee je dit realtime kunt.. maar een globale standalone mixer ken ik niet helaas.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Beetje off topic misschien maar kun je ook realtime de tv die mono geluid heeft via line in van je geluidkaart omvormen naar stereo en deze weer via line out met dus stereo naar verterker sturen?

m.a.w. zijn er programmas die realtime mono omvormen naar stereo?

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mono = mono
Mono is dat aan beide kanten het zelfde geluid wordt weer gegeven.
Dat is dus niet om te zetten naar stereo.
Je als je stereo geluid wilt hebben een stereo videorecorder kunnen gebruiken en dan te zappen via de tuner van de videorecorder. Het geluid dus ook regelen via de videorecorder naar je versterker.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Ik zoek dus een programma daarvoor, en net als je dat vroeger con met de oude creative player software. Als je dan rec indrukte (net als vroeger met cassettedeck) en op pause.
Pagina: 1