[versterker]Harman Kardan digital-out probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb vandaag een Harman/Kardan versterker gekocht, de AVR235, die een optische en coaxiale audio uitgang heeft. Via deze digitale audio uitgang is de versterker aangesloten op een Logitech boxenset met versterker, de z-5500.

Maar nu geeft de z-5500 op het display weer: no digital imput.

Op welke manier krijg ik nu het geluid van de versterker naar de boxenset?? Moet ik ergens aangeven dat het geluid via die digitale uitgang moet gaan of zo? Kan hier niks van vinden in de handleiding.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik denk inderdaad dat je de HK zo moet instellen dat die ''weet'' dat de digitale uitgang gebruikt wordt. Brandt er in de optische uitgang een rood lampje? Daaraan herken je namelijk of deze ingeschakelt staat.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• ---RRR---
Een lampje IN de uitgang? Moet daar een lampje in gaan branden? Er brand geen lampje in of bij de optische uitgang.

In de manual staat ook niks over het activeren van de digitale uitgang.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
via OSD naar input setup gaan, daar kan je aangeven welk audio input op welk kanaal hoort

Page 16 en 17 onder systeemconfiguratie van de handleiding

[ Voor 25% gewijzigd door Slux op 09-09-2006 20:55 ]

• ---RRR---
Daar had ik inderdaad dingen over gelezen. Echter als ik op OSD duw op de afstandsbediening dan staat er op het scherm: OSD ON.

Dus geen input setup op het scherm :/

Verwijderd

Je kan het volgens mij alleen via een tv instellen via de cinch uitgang ,zo staat het in mij 335 beschreven en zo is het mij gelukt

Verwijderd

Doodzonde om een mooie HK versterker aan te sluiten op een PC-speakersetje, maar daar zul je wel je redenen voor hebben...

OSD (on screen display) staat voor tonen (van het menu) op de aangesloten TV, niet op het displaytje van de versterker zelf.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meestal kan je de digitale uitgang(en) van AV versterkers "routeren". Dat zal je idd in moeten stellen in het menu.

En, waarmee speel je af? DVD? tuner?

Wise enough to play the fool

• ---RRR---
Via de OSD vind ik nergens waar je iets kan instellen voor digital out. Alleen instellingen voor speakers, inputinstellingen etc.

@ALFAQV
Hoe had je dat precies voor elkaar gekregen?

• Slux
  • Niet online
---rrr--- schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:54:
Via de OSD vind ik nergens waar je iets kan instellen voor digital out. Alleen instellingen voor speakers, inputinstellingen etc.

@ALFAQV
Hoe had je dat precies voor elkaar gekregen?
Nogmaals .... Je gaat via OSD (kabeltje naar je tv trekken zodat je je on screen display ziet...)
Het is een geel tulp stekkertje op de AVR met monitor uit.. die sluit je aan op je tv dan pas kan je osd zien...

Input setup, de bovenste optie

daar zie je Input 4 o.i.d staan
eronder,
Digital in = die moet je veranderen in het kanaal waar jou optischkabeltje in zit bijvoorbeeld optisch 1
Auto poll staat eronder....

[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 10-09-2006 10:39 ]

• ---RRR---
Dat is het dus niet.
Die opties zijn voor optisch ingang maar ik moet de optische uitgang hebben.
Er is ook maar 1 aansluiting voor opisch out.

Nogmaals, het geluid moet vanuit de versterker via optisch out naar een ander apparaat worden gestuurd. Aan de versterker hangen namelijk geen boxen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03

SeatRider

Hips don't lie

---rrr--- schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:59:
Dat is het dus niet.
Die opties zijn voor optisch ingang maar ik moet de optische uitgang hebben.
Er is ook maar 1 aansluiting voor opisch out.

Nogmaals, het geluid moet vanuit de versterker via optisch out naar een ander apparaat worden gestuurd. Aan de versterker hangen namelijk geen boxen.
Hier (op pagina 30) lees ik toch dat dat alleen werkt als het aangeboden signaal ook digitaal is (je CD of DVD bijvoorbeeld). In je TS lees ik niet of dat zo is?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz, hij vormt niet om van analoog naar digitaal... Daarna wordt alles in principe uitgestuurd...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Dus je kunt niet op die manier de tuner ofzo beluisteren.

Heb je er wel normale speakers bij, of was die logitech plopjesset bedoeld als primair? In dat laatste geval, waarom dan zo'n dure versterker?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, dat gaat dus niet nee...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

@MikeyMan: Ik snap het wel, was voor de TS bedoeld :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, owkee ;)

• ---RRR---
De Logitech speakers zijn bedoelt als primair omdat ik deze set al had en er goed geluid uit komt en THX gecertificeerd is. Ik speel namelijk pc spellen via deze boxenset.

Geconcludeerd: Het gaat dus niet! De Mediamarkt verkoper zei me dat het wel ging. Typisch mediamarkt!! Dus wat nu??

Optie 1:
De logitech set wegdoen en een nieuwe boxenset kopen voor de HK met als gevolg: geen THX.

Optie 2:
De versterker terugbrengen en via een andere manier alles aan te sluiten op de logitech boxenset (z-5500) Maar hoe?

Wat moet aangesloten worden:
- videorecorder
- tuner is er niet meer als de versterker weg is
- televisie
- dvd speler
- 2 pc's

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik zou fatsoenlijke speakers kopen voor je HK. Jij gaat mij niet vertellen dat als je intensief aan het gamen bent dat je het verschil duidelijk gaat horen tussen THX of niet THX.

Ik game zelf ook op m'n HK versterker met JBL speakers. Ik zit wel eens waar niet goed (want m'n TV staat in het midden en m'n PC staat er naast) maar het werkt anders verrekt goed. Beetje speakertjes goed afstellen en dan gaat het wel goed hoor.

• ---RRR---
Ik ga inderdaad een nieuwe speakerset kopen voor de HK en zet de logitech speakerset bij de 2e pc.

De HK 235 is een 7.1 versterker maar op de site van HK gaan de speakersets tot 6.1 :/
Ik ga morgen maar eens naar de mediamarkt om daar te kijken naar 7x 50 watt speakertjes met subwoofer. Ben eens benieuwd wat me dat gaat kosten :P
Uiteraard wil ik dan wel een degelijke speakerset, anders kan je net zo goed een 150 euro versterker kopen.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:50
Kijk anders naar de JBL 200.5 of de 260.5 speakerset.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

THX stelt niks voor... Helemaal al niet met een versterker (en zeker computerspeakers :X ) van dit budget... Volgens mij is die 235 om te beginnen al niet thx gecertificeerd, dus vervalt dat sowieso...

Helaas; geen thx bordje aan de deur :P

• ---RRR---
Ik vind de THX gecertificeerde z-5500 van logitech toch wel erg goed klinken! Toch wel 1 van de beste pc speakers die er zijn. Films klinken er ook geweldig op.

Maar even de pc speakerset voor wat het is. Ik ben het twijfelen tussen grote of kleine boxen. MAar dat zal maandag wel uitwijzen als ik in de winke sta. Budget voor speakers is zo'n 450 euro.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:50
Je kan die z5500 wel aansluiten op de HK maar dan niet via de optische out maar via de pre-out (want die zitten er dacht ik op), Je moet dan een aantal tulp naar mini jack kabeltjes hebben en deze dan aansluiten op de analoge input van de z5500, en dus het decoderen door de versterker laten doen.

Mooier geluid en meer uit je receiver halen doe je met andere speakers.
Als je voor nieuw wil gaan zul je met satteliet speakers een 5.1 set vinden in je budget, maar wil je grote speakers zul je toch met stereo moeten beginnen of 2e hands gaan.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

---rrr--- schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:41:
Ik vind de THX gecertificeerde z-5500 van logitech toch wel erg goed klinken!
Dat ligt denk ik aan je referentiekader ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 10-09-2006 19:00 ]

Verwijderd

THX certificatie betekent meestal vooral dat de fabrikant George Lucas heeft betaald om dat stickertje op z'n spullen te mogen plakken. :) Het zegt helemaal niets over de kwaliteit van de set.
Bovendien ligt de THX-lat per doelgroep heel anders. Aan een PC-speakerset worden minder eisen gesteld dan aan een home theater setup, en de eisen voor een bioscoopzaal liggen weer een stuk hoger.

• ---RRR---
Ik heb de JBL SCS 200.5 speakerset erbij gekocht inclusief 2 losse speakers afkomstig uit de SCS 300.5 set. Dit omdat de SCS 200.7 niet in Europa leverbaar is.

Nu alles compleet is heb ik een aantal vragen over de beste manier van aansluiten (beste kwaliteit)

GELUID:
Vanuit mijn pc wil ik een digitale coax kabel...
http://www.allekabels.nl/...essionele-Audiokabel.html
... trekken die naar de versterker gaat. Vraag: is 10 meter niet teveel voor dit type kabel? Eventuele andere optie = 10 meter standaard audiokabel (jack naar de rood-witte pluggen) of 10 meter optische kabel.

Vanuit de DVD speler loopt nu een 1,5 meter optische kabel (toslink)...
http://www.allekabels.nl/.../1520/Optische-Kabel.html
...naar de versterker. Het is ook mogelijk om deze met dezelfde kabel als hierboven (coax) in de 1,5 meter versie of wederom de standaard audiokabel te gebruiken.

BEELD:
Wat is de beste kabel om beeld van de DVD te krijgen op de tv? Aansluitmogelijkheden:
TV: scart
DVD: scart of (via de versterker) s-video of tulp

Wat is de beste kabel om beeld van de PC te krijgen op de tv? Aansluitmogelijkheden:
TV: scart
PC: tulp, s-video
Dan wederom de keuze om dit via de versterker te laten gaan.

Het zijn heel wat vragen maar er is vast iemand hier met kennis van zaken. 8)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, maar het zijn nogal dingen die je best zelf uit kan zoeken, en waar ook al 100 topics over geweest zijn...

• Slux
  • Niet online
Zo zit het bij mij..

HTPC
aangesloten op component in van de AVR
audio via coax naar AVR

XBOX
Component naar AVR
audio via optical 1 naar AVR

AVR naar de tv via component uit

Digitv
HDMI naar de TV
audio optical 2 naar AVR

DVD
scart naar tv
audio via coax naar AVR

• ---RRR---
MikeyMan schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:31:
Mjah, maar het zijn nogal dingen die je best zelf uit kan zoeken, en waar ook al 100 topics over geweest zijn...
Dat zal zeker zo zijn maar morgen moet alles aangesloten zijn want dan moet het af ivm verjaardag. Ik ben nu ook nog met andere dingen bezig dus echt veel tijd heb ik niet. De kabels heb ik pas van vandaag kunnen kopen.
Pagina: 1