Véél weinig frames per second Enemy Territory

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik kamp al een tijdje met een groot bij ET. Toen ik een paar jaar geleden begon met mijn geforce 5200 was er niks aan de hand. Het spel draaide met een zeer degelijke FPS en was goed speelbaar. Maar toen kocht ik een nieuwe videokaart; een 6800 gt. Toen draaide hij gewoonweg perfect! Maar toen nam mijn interesse voor ET ook geleidelijk af en speelde ik het op een gegeven moment niet meer. Een paar maand geleden kreeg ik opeens weer zin om ET te gaan spelen en tot mij grote schrik was de FPS dramatisch laag. Als er veel 'poppetjes' op mijn scherm kwamen daalde mijn FPS naar 10 - 15. Als er niemand in beeld was ongeveer 25 - 30. Oftewel: onspeelbaar! Met andere games zoals bf2 heb ik geen enkel probleem. Ik zou mijn god niet weten wat ik veranderd heb.
ET is volledig gepatched.

Een reinstall heb ik meerdere malen geprobeerd en resolutie lager zetten helpt ook niet..

Mijn pc: 2.8 ghz, 1024 mb RAM, geforce 6800 gt

Kan iemand mij aub helpen?

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Probeer eens een oudere driver voor je videokaart te proberen? Of een ongepatchte ET (of een eerdere patch gebruiken, niet de recentste)?

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
nfm schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:45:
Probeer eens een oudere driver voor je videokaart te proberen? Of een ongepatchte ET (of een eerdere patch gebruiken, niet de recentste)?
Heb ik al geprobeerd maar lost nix op helaas...
mrr bedankt voor je reactie

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik denk dat dit spel te oud is voor je videokaart en dan bepaalde ondersteuning die nodig is niet meer in die serie kaarten voorkomt.

Je kunt misschien zoeken naar een emulator.

Ik weet niet of het misschien via DOS draait ofzo.
Maar misschien kun je DOSbox ofzo proberen.

• GoldenBatt
  • Laatst online: 01-12 17:39
ErikRedbeard schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:49:
Ik denk dat dit spel te oud is voor je videokaart en dan bepaalde ondersteuning die nodig is niet meer in die serie kaarten voorkomt.

Je kunt misschien zoeken naar een emulator.

Ik weet niet of het misschien via DOS draait ofzo.
Maar misschien kun je DOSbox ofzo proberen.
Hij Draaide dit spel toch al eerder perfect op deze kaart? 8)7

Specs!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het spel draait prima op een 6800 + AMD 64/Core 2 Duo CPU en is dus zeker niet te oud.

Het zal waarschijnlijk komen omdat je AGP GART niet heb geinstalleerd of omdat je de nVidia firewall hebt geinstalleerd (even ervan uit gaan dat je een nForce chipset hebt). Het spel draait prima op een 6800 + AMD 64/Core 2 Duo CPU en is dus zeker niet te oud. (nForce -> nVidia Unified Driver pack downloaden).

Als je net Windows XP hebt geinstalleerd en nog niet nieuwe nVidia drivers moet je dat zeker doen omdat de default OpenGL drivers van Win XP bagger zijn.

Als dit alles niet werkt je config deleten "Wolfenstein - Enemy Territory\etmain\profiles" dir en "Wolfenstein - Enemy Territory\etpro\profiles" dir.

Het kan zijn dat je de OpenGL extensies uit hebt staan in de ET config.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

AGP fastwrites uitstaan?

Drivers voor moederbord ?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Ik heb net de hele PC opgeschoond. Alles geformatteerd en Windows XP er opnieuw opgezet samen met Service Pack 2. Meteen de nieuwste Nvidia drivers gedowload en alle beveiligingsupdates. Kortom; alles up to date.
Omdat ET in mijn ogen de beste online fps is, zette ik hem er meteen weer op. Ik dacht na een complete opschoning zal alles wel weer goed zitten, want toen ik deze pc met videokaart net had draaide hij ook als een zonnetje.
Met goede moed begon ik hem te spelen op 800*600. In een niet al te drukke server haalde ik minimaal 25 fps. Te laag dus. In een wat drukkere server stortte hij in naar 10-15 fps.

Nu heb ik wat gegoogled en het blijkt dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar helaas hebben deze beste mensen geen oplossingen (op een paar tweaks na, die weinig helpen)

Is er misschien iemand met een oplossing?

PC specs:
pentium 4 2.8 ghz
1024 mb RAM
PNY 6800 gt 256 MB
windows xp (home edition) service pack 2
Pagina: 1