HP Pavillion s7520 herinstallatie

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 15:38

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Topicstarter
Ik heb vandaag een HP Pavillion s7520 gehaald bij Dixons.

Ik heb mijn pc afgeconfigurerd bijna alle software eraf gehaald. Ik zag dat er XP Home op zat. Nu is het zo dat ik via mijn ICT opleiding bijna alle windows versies met ORIGINELE cd-key heb gekregen.

Ik zie dat er een D partitie op staat, die als recovery partitie erop is gezet door HP. Windows staat preinstalled op partitie C die de enige partitie is overigens die ik kan gebruiken. Er zijn nog 3 andere drive letters voor de geheugenkaartlezer

Ik wil nu windows XP prof sp2 engels erop zetten en ik wil i.p.v. 1 C partitie wil ik een C en een E partitie maken. D wil ik behouden als recovery partitie.

Ik heb dit al opgezocht op het inet maar ik kan geen oplossing vinden voor mijn probleem en helaas is er nu geen supportdesk open vna HP om dit te vragen.
(Ik wil liever niet wachten met het herinstalleren van mn windows en progs omdat dit al minstens 1 hele dag inneemt i.v.m. met meerdere windows versies virtueel te installen)

Situatie NU:
Partitie C -> 180GB (windows XP home sp2 NL)
Partitie D -> 5GB (recovery partitie)

Situatie te creeeren:
Partitie C -> 10GB (windows XP Prof SP2 Engels)
Partitie E -> de rest (Data partitie)

*Update over het probleem.
Ik heb inmiddels Win XP prof opnieuw geinstalleerd alle partities eraf gehaald die erop waren. drivers geinstalleerd. en inmiddels werkt het bijna naar behoren.
Nu nog een probleem dat mn audio uitgang op de achterkant zachter geluid geeft terwijl het opde voorkant wat harder eruit komt MAAAR bij allebei neit op een acceptabel niveau.

Ik heb volume regeling, device manager, sound device in control panel, en beide audio output poorten met speakers gecontroleerd en zelfs met me stero en het klinkt echt zacht en hol. Ik heb de nieuwste ATI drivers al gedownload -> same shit.

Audio is integrated -> Ati Xpress 200

Iemand die nog iets weet??

[ Voor 21% gewijzigd door crzyhiphopazn op 11-09-2006 16:50 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Topicstarter
Ik heb na heeeeel lang zoeken op de HP site een paar topics gevonden die me info gavne over de recovery partitie, maar niet een duidelijk antwoord op mn vraag.
Ik heb gewoon alles weg gepleurd van de hardeschijf en mn eigen XP prof erop gegooid en partities aangemaakt. Ik ga morgen (maandag) de HP heldesk bellen en vragen wat er gebeurd met de garantie als je je eigen XP erover heen gooit.

ALs ik geen technische ondersteuning meer krijg maar wel garantie dan boeit het me geen ruk daar ik zelf een ICT'er ben :+

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• daandegoeiste
  • Niet online
ORIGINELE cd-key

Eh, weet niet precies wat je ermee bedoeld, maar onderop mijn laptop (Asus) staat dus het serienummer. Weet alleen niet of deze nou voor alle Windows is of alleen voor Asus windows.
Mijn Acer laptop heeft volgens mij ook zoiets, maar die is er nu even niet.

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Topicstarter
daandegoeiste schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:38:
ORIGINELE cd-key

Eh, weet niet precies wat je ermee bedoeld, maar onderop mijn laptop (Asus) staat dus het serienummer. Weet alleen niet of deze nou voor alle Windows is of alleen voor Asus windows.
Mijn Acer laptop heeft volgens mij ook zoiets, maar die is er nu even niet.
Die OEM cd-key kan je ook voor dezelfde windows versie gebruiken. Ik weet dit omdat ik voor de tech support van DELL werk ;).

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AzN_cRzY schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:48:
[...]

Die OEM cd-key kan je ook voor dezelfde windows versie gebruiken. Ik weet dit omdat ik voor de tech support van DELL werk ;).
En je bent daardoor zo afgeknapt op Dell dat je een PC hebt gehaald van de concurrent bij uitstek?

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Topicstarter
smvs schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:22:
[...]

En je bent daardoor zo afgeknapt op Dell dat je een PC hebt gehaald van de concurrent bij uitstek?
hehehe nee dat niet. Ik studeer ICT en heb via msdn vrijwel alle windows versies met bij behorenede originele keys. Ik heb een HP gehaald omdat ik in het verleden 2 Presario's had staan en die doen het uitstekend tot op de dag van vandaag. Nog nooit problemen ermee gehad.

Dixons bood deze aan voor €99 in de winkel met 10% korting via visa.

Voordelen:
* goedkoper dan dell.
* betere componenten dan bv dell dimension 5150c (ongeveer zelfde prijsklasse)
* gelijk meenemen uit de winkel
* 1ste 30 dagen kan ik gewoon bij dixons aankloppen om het systeem te ruilen:)

[ Voor 3% gewijzigd door crzyhiphopazn op 11-09-2006 12:17 ]

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
AzN_cRzY schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:07:

Situatie NU:
Partitie C -> 180GB (windows XP home sp2 NL)

Situatie te creeeren:
Partitie C -> 10GB (windows XP Prof SP2 Engels)
Partitie E -> de rest (Data partitie)
Dit kun je gewoon met partition magic (google maar even) voor elkaar krijgen. Je meot je C partitie verkleinen en dan kun je een E partitie aanmaken.. Als ICT-er in opleiding zou je dit op school toch wel moeten leren neem ik aan.

Overigens zijn er ook andere programma's cq manieren voor, maar partition magic is wel gebruiksvriendelijk als je zoiets nog nooit gedaan hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Sahi_NL op 11-09-2006 13:58 ]

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Topicstarter
Sahi_NL schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:52:
[...]

Dit kun je gewoon met partition magic (google maar even) voor elkaar krijgen. Je meot je C partitie verkleinen en dan kun je een E partitie aanmaken.. Als ICT-er in opleiding zou je dit op school toch wel moeten leren neem ik aan.

Overigens zijn er ook andere programma's cq manieren voor, maar partition magic is wel gebruiksvriendelijk als je zoiets nog nooit gedaan hebt.
Ojah whoops vergeten er bij te zetten dat ik PM liever neit gebruik omdat het zeer onstabiel werkt met hele grote schijven en dan nog te bedenken dat er super belangrijke bestanden zoals school bestanden opstaan. Moet je voorstellen dat ik 180 GB dan zou partitioneren met PM en dat PM dan zegt dat het niet goed gegaan is :X

Ik heb dit al trouwens een keer gehad op me laptop schijf van maar 80GB 8)7

*Update over het probleem.
Ik heb inmiddels Win XP prof opnieuw geinstalleerd alle partities eraf gehaald die erop waren. drivers geinstalleerd. en inmiddels werkt het bijna naar behoren.
Nu nog een probleem dat mn audio uitgang op de achterkant zachter geluid geeft terwijl het opde voorkant wat harder eruit komt MAAAR bij allebei neit op een acceptabel niveau.

Ik heb volume regeling, device manager, sound device in control panel, en beide audio output poorten met speakers gecontroleerd en zelfs met me stero en het klinkt echt zacht en hol. Ik heb de nieuwste ATI drivers al gedownload -> same shit.

Audio is integrated -> Ati Xpress 200

Iemand die nog iets weet??

Pagina: 1