Toon posts:

modem + router

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

nou ik ben dus sinds 2 maanden verhuisd naar Engeland. En sinds gister kon ik op internet, heb de provider Demon besteld wat ik in Nederland ook had. Nou mijn probleem:

ik heb een speedtouch usb modem gekregen van demon en daarmee moet ik dus voordat ik op internet inbellen (dialup wat ik dus behoorlijk haat). Wat ik wil doen is met mijn eigen router en modem van Nederland op internet kunnen want ik wil meerdere pc's aansluiten.

Modem: Zyxel prestige 600 series (op het boekje staat prestige 650R)
Router: Sitecom 10/100Mbps xDSL/Cable Router 4S

Ik kom ten eerste niet eens op mijn modem. In het boekje en op internet stond dat de standaard ip 192.168.1.1 is. Ik heb de modem direct aangesloten en geprobeerd te pingen wat ook niet lukte. Met de router ertussen..same story. Op de router kom ik wel.

Ik wil dus gewoon via mijn modem en router wat ik in Nederland gebruikte op internet komen en zonder die dialup crap :P

Ik heb de helpdesk hier gebeld en volgens hun moet ik naar zyxel bellen en hun zeggen dat ze mijn modem naar de UK settings moeten zetten, maar of dit bullshit is ?

Dus als jullie me hierbij kunnen helpen... _/-\o_

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 20:16
heb je niet toen je ooit je modem installeerde de instellingen gewijzigd?
Probeer hem met het resetknopje (ik neem aan dat het erop zit) weer naar de defaults te krijgen anders. waarschijnlijk zijn je adsl instellingen in de UK toch anders.....

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Zoals Meester_J al aangeeft is het handig om je modem even naar fabrieksinstellingen te resetten. Daarna moet je het modem toch wel kunnen bereiken via het adres in de handleiding. En je zult zeer waarschijnlijk een andere configuratie in moetne laden in je modem (of handmatig wijzigingen doorvoeren) om deze in de UK te gebruiken.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:46:
Zoals Meester_J al aangeeft is het handig om je modem even naar fabrieksinstellingen te resetten. Daarna moet je het modem toch wel kunnen bereiken via het adres in de handleiding. En je zult zeer waarschijnlijk een andere configuratie in moetne laden in je modem (of handmatig wijzigingen doorvoeren) om deze in de UK te gebruiken.
nope wil dus blijkbaar gewoon niet werken. Ik denk dat ik me gewoon maar een modem/router koop hier dan ben ik gelijk van al die moeite af. Sorry voor deze korte topic en bedankt voor jullie hulp :*)

Verwijderd

Soms word pinging geblokkeerd waardoor niemand ermee door middel van die methode enigszins wijzer word.

[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 15:47 ]