[dreamweaver] gaten tussen tabellen

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:19
Als ik mijn rechter border picture aanpas aan de lengte van mijn site (780) dan ontstaan er op andere plekken witte spleten tussen de tabellen, zie:

http://sdkservers.mine.nu/temp/company.htm

erg vervelend:s heb van alles geprobeerd maar krijg het niet weg. Iemand enig idee hoe ik dit op los?
Ik gebruik voor dit geheel dreamweaver+fireworks maar beschik ook over (basis) html kennis (werk op split view van code en design).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

Ik heb je broncode bekeken, maar wat een boel en onoverzichtelijke code voor zo'n paginaatje :o. Ik zou zo niet kunnen zeggen hoe je de gaten in de tabellen weg kunt halen, het zal wel ergens in de margins en/of padding zitten. Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat je precies met gaten bedoelt, het ziet er gewoon sowieso een beetje scheef uit (Opera 9.0.1).

Voor dit soort dingen kun je beter CSS gebruiken, dan is je code een stuk kleiner en overzichtelijker, waardoor, als je dit soort problemen krijgt, je veel makkelijker en sneller ziet, hoe je het op moet lossen.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Niet alleen veel mensen hier maar ook de browsers die jouw pagina moeten ontcijferen vinden het fijn als je pagina beter valideert (zich netjes aan de standaard houdt). Hoe moeten browsers het goed weergeven als ze het niet begrijpen?

Zorg eerst eens dat je hier wat minder fouten ziet:
http://validator.w3.org/c...e.nu%2Ftemp%2Fcompany.htm

Los in ieder geval eerst even je Doctype en Encoding probleem op, loop dan die MARGIN dingen na en eventueel nog de ALT fouten.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:51
Misschien de website opbouwen met css? Kost wat tijd om het door te krijgen maar is daarna veel fijner. Een startpunt is Google, zoek bijvoorbeeld op layout met css of iets in die geest. Je vindt dan code voorbeelden, complete lay-out templates ed.

De wijzen komen uit het Oosten!