Toon posts:

Beeldscherm Acer laptop gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb sinds kort (afgelopen dinsdag) een nieuwe laptop: de Acer Aspire 5671AWLMi.
Alles werkte goed, tot vanmiddag. Het beeldscherm ging bij het opstarten namelijk niet meer aan. Ik hoor de harde schijf wel brommen enzo, dus volgens mij werkt de rest - maarja, hoe weet ik dat zeker?
Nu had ik de laptop de vorige dag niet gebruikt, maar de dag daarvoor werkte alles nog toen ik hem afsloot.

De enige twee dingen die ik kan bedenken:
1) De kamer waar ik hem achterliet is stoffig met veel kattenharen.
2) De videokaart (M-Radeon X1600) lijkt een beetje heet te worden; wellicht was dit echter al het geval.

Wat heb ik al geprobeerd? Weinig. Op een paar knopjes gedrukt, meerdere keren aan/uit gedaan met het powerknopje.

Als iemand enig idee heeft hoor ik het graag: ik zou niet weten wat ik moet doen behalve maandag Acer bellen (weinig positief vooruitzicht...).

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
al een losse monitor geprobeerd??

gang is alles

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
schijn even met een zaklamp op het scherm. Zie je dan wel beeld (lastig)? Dan is alleen de backlight stuk (mogelijk zelfs alleen de inverter).

Elkweg, gewoon garantie lijkt me? :)

btw: laptops kun je meestal het best resetten door de accu eruit te halen en een keer op de powerbutton te drukken. Dan krijg je 1x een aan-lamp-blipje als het goed is, en daarna is ie echt leeg. Probeer het daarna nog eens een keer.

[ Voor 39% gewijzigd door HunterPro op 09-09-2006 18:17 ]

Verwijderd

Je kunt ook de scherm output op de externe vga poort hebben gezet (perongeluk). moet je even met FN + beelscherm icoontje (f5 ???) proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie niks met een zaklamp, en heb ook geprobeerd met een andere monitor... die bleef gewoon in standbystand. Dus wel een signal. FN en F5 maakte ook niks uit, gewoon geen reactie.

Erg raar toch, zomaar?