Toon posts:

Trusted zones in Zone Alarm - Wat met variabele ip?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Op mijn werkplek maak ik gebruik van een netwerk waarbij aan m'n laptop (MacBook) een ip-adres wordt toegekend dat variabel is. Ik zou echter toegang willen krijgen tot een pc waar Zone Alarm het verkeer controleert. Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n laptop toegang krijgt tot die pc? In de sectie "trusted zones" kan ik m'n laptop niet ingeven onder "ip-adres" aangezien dit variabel is.

Alle suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt,

NT

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 14:33

YellowCube

Wait...what?

de naam van de laptop ingeven?

en als dat niet lukt...wie beheert de DHCP server?
Dan kun je daar instellen dat je macbook altijd hetzelfde IP adres krijgt.
Of stel op je macbook een vast IP adres in.

[ Voor 74% gewijzigd door YellowCube op 09-09-2006 17:44 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Maar je kunt geloof ik een IP range opgeven, en als je IP toegekend wordt zit die toch in een bepaalde range. Ik zit nu niet achter een PC met Zonealarm dus ik kan het nu niet controleren.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
De naam van de laptop werkt niet en het ingeven van een range vind ik wat riskant. Volgens mij zou het specifieker moeten kunnen.

Iets meer dan een week geleden ben ik overgeschakeld op Mac en ik moet zeggen dat ik een echte verademing is. Het systeem dat Microsoft toepast om computers te verbinden en netwerken op te zetten is naar mijn mening erg onhandig om te bedienen. Ik heb er allezins nooit graag mee gewerkt maar dat kan natuurlijk aan mezelf liggen. Nu is het allezins veel eenvoudiger.

Althans bedankt voor de hulp.

NT