We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
ik kan iniedergeval gemakelijk 4+GB bestanden opslaan op mijn ext3 (wat gewoon ext2 + journaling is) schijf op een 32bit 2.6-kernel systeem.
zou dus geen enkel probleem moeten zijn
zou dus geen enkel probleem moeten zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 09-09-2006 17:35 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
De bestandsgroottelimiet van ext2 is 2 Tib. Even googlen is zo gedaan natuurlijkRainmaker schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:31:
Heel simpel vraagje:
Als ik een volledig 64-bit systeem draai met ext2 als filesystem, kan ik dan bestanden groter dan 2 Gb aanmaken? (2.6 kernel)
De berichten op GoT zijn wat tegenstrijdig, de een zegt dat dit een limiet onder linux 2.2 was, de ander zegt dat het nog steeds niet kan?
Ik zou ext2 overigens voor niets anders dan mijn boot-partitie gebruiken, maar een journalised filesystem. Voor mijn root gebruik ik bijvoorbeeld ext3 en voor mn opslag-hdd´s ReiserFS.
0.0
ext2 heeft nooit een limiet gehad, het was glibc o.i.d. die dat probleem vroeger opleverde.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dank voor de antwoorden.
Ik ga ext2 ook niet gebruiken voor mn / partitie, maar wil het gaan gebruiken voor een gedeelde "data" partitie tussen Linux en Windows. Fat32 heeft zeker een filesize limit, ntfs gaat moeilijk vanuit linux, maar er is wel een goede driver om ext2 vanuit windows te lezen / schrijven
Sorry, ik zit op mn werk, daar heb ik geen volledige internettoegang. Ik kan bijv niet op Google. Volgens mij is tweakers.net een foutje van de systeembeheerders, maar we genieten ervan zolang het werkt
. Mn PC thuis is kapot
Ik ga ext2 ook niet gebruiken voor mn / partitie, maar wil het gaan gebruiken voor een gedeelde "data" partitie tussen Linux en Windows. Fat32 heeft zeker een filesize limit, ntfs gaat moeilijk vanuit linux, maar er is wel een goede driver om ext2 vanuit windows te lezen / schrijven
Sorry, ik zit op mn werk, daar heb ik geen volledige internettoegang. Ik kan bijv niet op Google. Volgens mij is tweakers.net een foutje van de systeembeheerders, maar we genieten ervan zolang het werkt
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.