Hoi, 
Gisteren heb ik van een vriend een RAID controllertje van het merk "Hongming" overgekocht. De webserver waar hij deze controller in wou bouwen draait op Linux, en onder Linux werkt deze niet goed.
Enthousiast als ik ben heb ik de controller gisteren meteen ingebouwd, en wel in de volgende opstelling:
Ik heb het ook geprobeerd in de volgende opstelling:
Echter, als ik het zo aansluit, dan kom ik geeneens in Windows. Hij blijft dan hangen op de melding "Verifying DMI pool data".
Ik had toen wel de bootvolgorde aangepast naar 1st: SCSI, 2nd: HDD-0, 3rd: CD-ROM.
Wat ik nog meer heb geprobeerd:
Ik hoop dat ik zo genoeg relevante informatie heb gegeven, en als er meer nodig is hoor ik dat graag
Gisteren heb ik van een vriend een RAID controllertje van het merk "Hongming" overgekocht. De webserver waar hij deze controller in wou bouwen draait op Linux, en onder Linux werkt deze niet goed.
Enthousiast als ik ben heb ik de controller gisteren meteen ingebouwd, en wel in de volgende opstelling:
- Moederbord Primary Channel, Master: 80 GB Maxtor HDD (Bootdrive)
- Moederbord Primary Channel, Slave: 250 GB Maxtor HDD (Datadrive)
- Moederbord Secondary Channel, Master: Lite-On DVD-Rewriter
- Moederbord Secondary Channel, Slave: Lite-On DVD-Lezer, combo schrijver)
- RAID Controller Primary Channel, Master: 80 GB Western Digitall (extra backup (voor bootdrive))
Ik heb het ook geprobeerd in de volgende opstelling:
- Moederbord Primary Channel, Master: 250 GB Maxtor HDD (Bootdrive)
- Moederbord Primary Channel, Slave: None
- Moederbord Secondary Channel, Master: Lite-On DVD-Rewriter
- Moederbord Secondary Channel, Slave: Lite-On DVD-Lezer, combo schrijver)
- RAID Controller Primary Channel, Master: 80 GB Maxtor
- RAID Controller Primary Channel, Slave: 80 GB Western Digitall
Echter, als ik het zo aansluit, dan kom ik geeneens in Windows. Hij blijft dan hangen op de melding "Verifying DMI pool data".
Wat ik nog meer heb geprobeerd:
- Gezocht -> \[s-ata] boot delay van POST naar opstarten Windows XP, ik heb nog niet de BIOS van m'n moederbord geflashed, omdat ik geen FDD in deze pc heb
- Nog meer gezocht (Ctrl+F op Verifying DMI Pool Data)
- AMD Athlon XP 3200+
- Asus A7N8X-X
- Silicon Image SiI 0680 Ultra-133 Medley ATA Raid Controller
Ik hoop dat ik zo genoeg relevante informatie heb gegeven, en als er meer nodig is hoor ik dat graag
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.