2e core wordt niet geactiveerd ofzo?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• svajax
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-04-2022
Hoi,
Ik was een video aan het transcoderen, en tegelijkertijd een spelletje aan het spelen (pro evolution soccer 5) PES5 ging ineens heel sloom en schokkerig. Het videotranscoderen hoort toch op de andere core te gaan of niet? Want normaal draait pes als een zonnetje :D. Moet ik een driver installeren ofzo? (ik heb de nieuwste drivers van mijn mobo en graka.
Dit is mijn config:

Core 2 Duo E6400
1024 pc5300 Corsair valueselect
Asrock Conroexfire-Esata2
Asus en7300GS (kutkaart, maar ik upgrade op mijn verjaardag. én hij kan pro evo vlekkeloos aan)
Windows XP Home edition

De rest doet er niet toe.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 13:57

FlyEragon

Alien Monkeys

Waarschijnlijk werk je vanaf 1 HD, waardoor de boel vertraagd.

Verwijderd

Je moet via taakbeheer.. de core's toewijzen ,anders worden ze beiden gebruikt/

• svajax
ja, ok maar hoe wijs je ze toe?

EDIT: Lama, heb het gevonden. Hartstikke bedankt!!!

[ Voor 47% gewijzigd door svajax op 09-09-2006 17:46 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is het niet dat home standaard geen 2 core's ondersteund. Of is dat alleen bij dual Proc( heb met het laatste veel ervaring daarom weet ik dat )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

touchdomex schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:48:
Is het niet dat home standaard geen 2 core's ondersteund. Of is dat alleen bij dual Proc( heb met het laatste veel ervaring daarom weet ik dat )
WinXP Home ondersteunt slechts één fysieke processor, maar wel meerdere cores. Een dual-core werkt dus ook met XP Home. Een dual-processor dus niet (althans, gebruikt maar één CPU).

Virussen? Scan ze hier!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:29:
Je moet via taakbeheer.. de core's toewijzen ,anders worden ze beiden gebruikt/
Is Windows XP dan nog steeds niet slim genoeg om dat zelf goed te doen?

• svajax
Ja, idd, is er niet iets om windows dat te laten doen, ipv zelf cores toewijzen???

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:53:
[...]

Nee, toen het uitgebracht werd was Dualcore nog niet zo.. ;) Ze zouden het via een update kunnen brengen, maar dat lijkt me een beetje overbodig, aangezien AMD het eigen 'dualcore-optimizer' heeft, en Intel volgens mij net zoiets heeft.

• svajax
Ja dat van amd weet ik, maar heeft intel echt zoiets, nee toch???

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn programma's waarmee je kan instellen dat de applicatie op core 1 of core 2 draait (dan hoef je dit niet iedere keer zelf te doen).

http://forums.amd.com/ind...&mode=threaded&show=&st=&

of

http://www.networktechs.com/download-601/

en er zijn er nog wel meer.

Overigens is de dual-core optimizer iets anders; zie nieuws: AMD brengt 'Dual-Core Optimizer' uit

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerNummer op 09-09-2006 19:02 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:54:
Nee, toen het uitgebracht werd was Dualcore nog niet zo.. ;) Ze zouden het via een update kunnen brengen, maar dat lijkt me een beetje overbodig, aangezien AMD het eigen 'dualcore-optimizer' heeft, en Intel volgens mij net zoiets heeft.
Maar voor multi-processing en multi-threading geldt hetzelfde en dat bestond toen wel al.
Verder is het altijd handiger als het OS het zelf ondersteunt in plaats van dat je met drivers moet klooien.

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:53:
[...]

Ik had voorheen een Dual Opteron en amper een week of drie geleden een Athlon 64 X2 gekocht. (Las teveel over gezeik met de C2D vandaar)
Enfin, met de Dual Opteron kon ik openzetten wat ik wenste zonder enige interactie terwijl ik dat bij mijn huidige bak wel moet doen.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 22:06
Een vraag die zijdelings de TS raakt: Ik heb sinds afgelopen woensdag een Pentium D 920 in mijn systeem zitten, en naar aanleiding van dit topic heb ik met het toewijzen van mijn 2 favoriete games aan 1 van de cores zitten spelen.

Bij Unreal tournament 2004 werkt dit perfect, maar bij World of Warcraft krijg ik een foutmelding dat de toegang is geweigerd.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~r.hubertse/o.jpg

Is WoW al geoptimaliseerd voor SMP? Zoniet: is dit normaal?

Dit voor het geval ik tijdens een potje WoW een dvd wil omzetten of een ander zwaar programma wil draaien.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

windows xp home laat het bij dual cores maar toe dat 1 core werkt. Hier was pasgeleden ook al een topic over, gebruik de search de volgende keer wat beter.

Beroeps brabander

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Richub schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:57:
Een vraag die zijdelings de TS raakt: Ik heb sinds afgelopen woensdag een Pentium D 920 in mijn systeem zitten, en naar aanleiding van dit topic heb ik met het toewijzen van mijn 2 favoriete games aan 1 van de cores zitten spelen.

Bij Unreal tournament 2004 werkt dit perfect, maar bij World of Warcraft krijg ik een foutmelding dat de toegang is geweigerd.

[afbeelding]

Dit voor het geval ik tijdens een potje WoW een dvd wil omzetten of een ander zwaar programma wil draaien.
En als je de toewijzing van cores omkeerd?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Richub
Vuurvoske schreef op zondag 10 september 2006 @ 08:56:
windows xp home laat het bij dual cores maar toe dat 1 core werkt. Hier was pasgeleden ook al een topic over, gebruik de search de volgende keer wat beter.
Sorry, maar ik heb XP pro, had ik moeten vermelden...

En de andere core toewijzen gaat niet als de toegang geheel geweigerd wordt...

[ Voor 10% gewijzigd door Richub op 10-09-2006 09:28 ]

Verwijderd

er wordt toch gezegd dat dat niet waar is, lees de rest eerst ff
want daarom geeft bv dell ook XP home standaard bij dual core procs
het is niet waar dayt het maar 1 core benut

XP home onderteund toch ook hyperthreading, voor het OS ziet dat er namelijk exact hetzelfde uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 10:00 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

windows xp home laat het bij dual cores maar toe dat 1 core werkt.
Onzin. Zie ook dit MS-document: http://download.microsoft...ore_hyperthread_brief.doc

Home ondersteunt beide cores.

Virussen? Scan ze hier!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Misschien wordt dit veroorzaakt door anti-cheat/anti-debug code in WoW.

• svajax
Xp home ondersteund wél dualcore, maar maar 1 processor. Het maakt niet uit hoeveel cores deze heeft. Je kan de cores zelf toewijzen. Maar is er niet een proggie dat automatisch cores toewijst? ipv dat je dat het proggie zelf moet ingeven?

• Richub
Hmm...

XP ondersteunt dus altijd meerdere cores , alleen Home ondersteunt dus geen meerdere fysieke processors.

Het punt over dual core processors onder XP Home staat niet duidelijk in de PMG FAQ.
Misschien kan een mod dit even toevoegen, ik zie al in meerdere topics discussies hierover gaan.

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
svajax schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:22:
Xp home ondersteund wél dualcore, maar maar 1 processor. Het maakt niet uit hoeveel cores deze heeft. Je kan de cores zelf toewijzen. Maar is er niet een proggie dat automatisch cores toewijst? ipv dat je dat het proggie zelf moet ingeven?
Ben ik ook naar op zoek...

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Volgens mij moet je niet cores toewijzen, maar prioriteiten aanpassen. Als je niks anders aan het doen bent, wil je toch dat de video-encoder beide cores gebruikt? Maar als je dus aan het gamen bent, moet de encoder van de bezette core afblijven. Ik zou dus zeggen zet de prioriteit van de encoder lager.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 05:48

Mach

[END]Avengers

Erkandude schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:28:
Waarschijnlijk werk je vanaf 1 HD, waardoor de boel vertraagd.
Ik heb zelf ook een E6400 en merk dergelijke vertragingen ook bij HD-intensieve activiteiten...dus ik verwijt het ook maar aan de HD.

DUGG

• GoeniGoeGoe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 08:20

Wow laat dit waarschijnlijk gewoon niet toe, er wordt een hele hoop gecheckt om te zorgen dat er geen bots gebruikt kunnen worden met wow en dit zal wel een van die dingen zijn. Probeer anders als je iets zwaars wilt gebruiken naast wow, van dat programma de affinity naar de andere core te zetten.
Pagina: 1