Toon posts:

[WinXP] Maxtor kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor 6Y160P0 en sinds ik een nieuwe videokaart, geheugen en voeding heb aangeschaft begon ie al raar te doen, maar nu is het helemaal raak. Als ik m'n pc probeer op te starten krijg ik een zwart scherm (geen melding, niks) nadat ik eerst het logo van m'n moederbord te zien krijg zoals altijd en de gebruikelijke 'Scanning IDE drives..' gezien heb.

Nu heb ik al geprobeerd er een andere HD in te doen, een vrij oude Toshiba van 30GB, maar dan krijg ik een blauw scherm tijdens het opstarten: You receive a Stop 0x0000007B error after you move the Windows XP system disk to another computer

Voor dit alles had ik zogezegd al een aantal probleempjes zoals spontane reboots en toen heb ik ook 2 keer geformatteerd en dan deed ie het weer eventjes vlekkeloos en als ik nu formatteer heel misschien ook wel, maar blijven formatteren is denk ik niet de oplossing.

Toen ie het nog 'redelijk' deed heb ik een aantal keer met SpeedFan de temperaturen bekeken en die verschilden van 38 tot 46 graden.

Is ie echt hartstikke kapot of zijn er nog reparatie mogelijkheden?

Specs:

- Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
- Moederbord: ASUSTeK Computer Inc. P4P800-E
- Totaal Geheugen: 1GB DDR-SDRAM
- Videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GS
- Harde Schijf: Maxtor 6Y160P0 160GB

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:04
Een zwart scherm opzich zegt vrij weinig, dat hoeft niet te betekenen dat je HD kapot is. Je zou je schijf eens kunnen testen met PowerMax. Als dat geen fouten geeft is je schijf waarschijnlijk nog in orde...
Waarom windows dan vervolgens niet wil opstarten maar een zwart scherm geeft is een andere vraag, maar da's geen OM meer. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
wat voor voeding heb je (welk merk, hoeveel watt), en heb je je geheugen al getest met een prime-testje?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Mischien is je nieuwe geheugen niet compatible met je moederbord,kijk dit ook eens na.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Xander: Powermax wilde ik ook proberen, maar dan moet ik eerst ff ergens een floppy-drive vandaan zien te halen en dat kan even duren.

leonpwner1: Procase CRS2051 voeding, 500W, 12cm Fan, ATX12V en het geheugen is helemaal in orde.

EDIT: De pc heeft het gewoon gedaan met het nieuwe geheugen en als ik 'm eruit haal heb ik nog steeds een zwart scherm met opstarten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk dat de HD te heet is geworden toen m'n oude voeding er nog in zat? (300W)

Ik heb namelijk m'n voeding vervangen omdat ik een melding kreeg dat m'n videokaart te weinig power kreeg om optimaal te kunnen functioneren.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:30:
Xander: Powermax wilde ik ook proberen, maar dan moet ik eerst ff ergens een floppy-drive vandaan zien te halen en dat kan even duren.
....
Dan heb je niet goed gekeken op de maxtor site. Powermax is ook gewoon als ISO beschikbaar (dus bootable CDtje fikken)

http://downloads.maxtor.c.../downloads/PwrMx423En.iso

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kinders, kinders, gedraag je een beetje. Ik heb het een en ander aan reacties verwijderd. Als je graag commentaar wilt geven kan dit, maar let een beetje op dat het niet uit de hand loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik heb nu via Powermax een format eruit gegooid en Windows opnieuw geinstalleerd en hij lijkt het goed te doen.

Dank u allen
Pagina: 1