Toon posts:

LightScribe DVD's half zo donker als CD's?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.040 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een BenQ DW1655 gekocht met lightscribe ondersteuning. Als ik nu eenzelfde plaatje met SureThing CD labeler 4 op zowel een cd als een dvd brand krijg ik een wereld van verschil. Op de FAQ van LightScribe http://www.lightscribe.com/support/index.aspx?id=302 wordt cryptisch omschreven dat er een verschil ontstaat wanneer je een dvd en een cd brandt maar dat veel mensen het dvd resultaat mooier vinden. Ik vind het resultaat in mijn geval bij cd's 10x mooier omdat ze echt bijna zwart worden terwijl de dvd's alleen maar lichtgrijs laten zien. Ligt dit nu aan mij of heeft iedereen die lightscribe gebruikt hier last van.

BenQ DW1655
SureThing Labeler 4 SE (best quality)
HP DVD+R 16x lightscribe
Infinti CD-R lightscribe
Up to date firmware brander en lightscribe software

Links CD rechts DVD

Afbeeldingslocatie: http://www.ivanos.nl/tjeerdomaat/P1170571.jpg

Ook las ik ergens iets over dubbel branden zou dit misschien de oplossing zijn voor mijn probleem of is dit een erg riskante onderneming?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 01:35
uhm..is het niet gewoon een ander merk met slechtere lightscribe-laag? Best kans dat als je een ander merk DVD pakt, het er wel mooi/beter uit ziet :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 18:19

YellowCube

Wait...what?

als in de support aangegeven staat dat er een verschil optreedt, dan kun je er denk ik redelijk prat op gaan dat een simpelweg een verschijnsel is wat dus bij iedereen voor zal komen.
Het zal op de een of andere manier wel liggen aan het verschil in datadichtheid van een CD en DVD en in hoever je dus kunt gaan met het opbrengen van een afbeelding d.m.v lightscribe (dus om te voorkomen dat de data verloren/beschadigd raakt)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 01:35
Lightscribe wordt toch geschreven op de non-data kant? Volgensmij heet de techniek die op de datakant schrijft weer anders :)

Verwijderd

Topicstarter
@Xandrios dvd's zijn van HP die juist met deze techniek zijn gekomen dacht ik de cd's zijn van een voor mij onbekend merk
@YellowCube verschil wordt dus positief uitgelegd naar dvd's toe dat is dan dus zo raar aan dit verhaal

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 18:19

YellowCube

Wait...what?

Xandrios schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:16:
Lightscribe wordt toch geschreven op de non-data kant? Volgensmij heet de techniek die op de datakant schrijft weer anders :)
dat weet ik, maar er kan dus nog steeds een beperking zijn...totdat ik dit las uiteraard:
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:17:
@Xandrios dvd's zijn van HP die juist met deze techniek zijn gekomen dacht ik de cd's zijn van een voor mij onbekend merk
@YellowCube verschil wordt dus positief uitgelegd naar dvd's toe dat is dan dus zo raar aan dit verhaal
het zou dus beter moeten zijn op een DVD.
weird.
Ik zou toch gewoon eens een ander merk proberen. Imo zegt het heel weinig dat HP juist met lightscribe gekomen is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 18:28

w00Dy

Make soap, not war

Op de DVD staan season 2 part 2, op de CD staat niets? Weet je zeker dat je dezelfde bron hebt gebruikt voor beide te schrijven?

Verwijderd

Topicstarter
@woody Ja het is exact dezelfde jpg die ik gebruikt heb. Ook bij alle andere dvd's die ik gebrand heb doet zich het zelfde "probleem" voor.

Is hier iemand die zelf een Lightscribe brander heeft, die in een keer kan zeggen dat dit abnormaal/normaal is?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
LightScribe op DVDs is gewoon slechter.
Een DVD bestaat uit twee op elkaar geplakte plastic schijfjes. LightScribe wordt tussen die twee schijfjes gebrand. Dat betekent dus dat je door een laag plastic van +/- 0,5 mm heen moet kijken.
Bij CD's is dat niet zo. LightScribe wordt daar op de bovenkant gebrand en heeft dus een veel scherper contrast.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41
Je hebt NIET dezelfde JPG gebruikt, dat bestaat niet, want op de CD staat Extra's en verder niets en die andere Season 2 Part 2. Vergelijk de JPG's eens, zit daar niet gewoon het verschil in?

Verwijderd

Topicstarter
@The_Virus hardnekkig :) heb gewoon zelf tekst over de jpg geplakt bij de een niet bij de ander wel
@ Twister ok jammer dat zouden ze er best wel wat beter bij mogen vertellen, hun verhaal verdraait de feiten in hun voordeel. Ach ja marketing he.

Anyway bedankt voor al de reacties. Enige wat ik nu nog zou willen weten is dus:

Wie gebruikt lightscribe en brand er wel eens iets dubbel op DVD? En vooral werkt dat goed of gaat het nog al eens mis (en moet je er nog iets speciaals voor doen, ik bedoel hoe weet het programma dat ie 2x hetzelfde op de zelfde plaats moet branden)

Verwijderd

kan je hem niet gewoon nog een keer in je lightscribe gooien, misschien word die dan wel donkerder

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:50:
kan je hem niet gewoon nog een keer in je lightscribe gooien, misschien word die dan wel donkerder
het werkt niet als een gewone printer, eenmaal "geprint" kan je het niet nog een keer doen..

(edit: dat denk ik tenminste, weet het niet 100% zeker)

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 10-09-2006 13:58 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
@Yohoo dat is dus ook mijn vraag maar wil er niet een al gebrande dvd voor opofferen (duurt bijelkaar bijna 3kwartier branden+printen)
@drunkfux dat zijn uitspraken (denk ik) :) sarcasm enzo voor dat je kwaad wordt

• Twister336
  • Niet online
Hetzelfde plaatje verschillende keren branden helpt wel degelijk.
Op de LightScribe schijfjes staan markeringen waardoor de brander op exact dezelfde plaats kan branden.

Bij CD's kun je zo zeer goede resultaten krijgen (bijna zwart). Met DVD's heb ik dit nog niet geprobeerd.

Een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/lightscribe.png

[ Voor 12% gewijzigd door Twister336 op 10-09-2006 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
@twister huh? ik zou met cd's niet weten waarom ik het nog een keer zou willen branden met dvd's wel. maar als jij zegt dat het kan en goed werkt ga ik het wel ff proberen. welk programma gebruik jij trouwens?

• Twister336
  • Niet online
Ik gebruik gewoon Nero (CoverDesigner).
Pagina: 1