Toon posts:

Linksys WRT300N in plaats van Apple Airport Extreme

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag waar, zoals gewoonlijk, het winkelpersoneel mij geen antwoord op kan geven. Zelfs niet na meerdere (online) winkels gebeld te hebben.

Op dit moment heb ik een draadloos netwerk:

Een experia box, waarvan wireless is uitgeschakeld.

Een Apple Airport Extreme basis station (die via een router aangesloten is op de experia box)

Een Airtunes Express ontvanger (voor het afspelen van muziek)

Nu vond ik het bereik al ruk van de airport extreme, dus heb ook nog een dr. bott aangeschaft (extra antenne). Nog steeds vind ik het bereik niet voldoende.

Ik zit in een huis met twee verdiepingen met gegoten beton tussen de vloeren en muren (geen betonblokken dus)

Er is wat geld over dus ik zit er aan te denken een andere gateway aan te schaffen zoals de Linksys WRT300N. Dit is echter router met het nieuwe N-protocol.

Nu mijn vragen:

1. Als ik de airport extreme vervang door de linksys, wordt de airtunes Express dan nog herkend en opgenomen in het netwerk (ook voor het uitbreiden van het draadloze netwerk?)

2. Is het mogelijk om een externe antenne aan te sluiten op linksys, om ook daarmee het bereik te vergroten?

Of zou ik gewoon de apple spulletjes moeten vervangen door de linksys en een draadloze ontvanger van philips en deze aansluiten op mijn hi-fi installatie beneden?

Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

Verwijderd

1. Als ik de airport extreme vervang door de linksys, wordt de airtunes Express dan nog herkend en opgenomen in het netwerk (ook voor het uitbreiden van het draadloze netwerk?)

ik zou zeggen van wel

2. Is het mogelijk om een externe antenne aan te sluiten op linksys, om ook daarmee het bereik te vergroten?

als ik van u was zou ik nog effe wachten tot het apple event op 12/9/06, er zijn wat rumors dat er misschien een nieuwe airport zal worden voorgesteld.

wat je ook altijd kan doen is een bridge maken om je bereik te vergroten..; zet je deze bv op je 1e verdiep

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Zoals wel bekend is is de 802.11n standaard nog niet af. Producten die nu met het 802.11n label komen baseren zich dus op een vervroegde versie van de standaard, deze kan dus nog veranderen en is wss ook nog vrij gevoelig voor bugs.

802.11n:
Release DateOp. FrequencyData Rate (typ)Data Rate (Max)Range (indoor)
April 20082.4Ghz or 5Ghx200Mbit/s540Mbit/s~50 meters (~160ft)

[ Voor 25% gewijzigd door Daenney op 09-09-2006 18:16 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
wat is de reden dat je wireless van de experiabox niet gebruikt? test eens of dat fatsoenlijk werkt
misschien hoef je dan niet eens een extra router te kopen

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:26:
wat is de reden dat je wireless van de experiabox niet gebruikt? test eens of dat fatsoenlijk werkt
misschien hoef je dan niet eens een extra router te kopen
Het bereik van de experia box is belabberd. Hij staat in de meterkast en als ik in de tuin ga zitten, dan heb ik geen/bijna geen bereik meer met de experia box.

Daarbij had ik de apple stations als voordat ik internetplusbellen ging bij KPN.

@Daenny

Waarom brengen ze die kastjes dan al uit op de N standaard? Wat ik me kan voorstellen is dat het bereik groter en sterker is, waardoor ik de airport extreme zou kunnen vervangen. Het is vervelend dat ik dit niet kan testen voordat ik zo'n linksys of iets dergelijks moet aanschaffen.

Waar ik ook aan zit te denken is het aanschaffen van een extra airtunes express en deze inprikken op de eerste verdieping. Wellicht dat deze een brug kan maken tussen de airport extreme (tweede verdieping en de airtunes express (begane grond).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:11:

ik zou zeggen van wel

als ik van u was zou ik nog effe wachten tot het apple event op 12/9/06, er zijn wat rumors dat er misschien een nieuwe airport zal worden voorgesteld.

wat je ook altijd kan doen is een bridge maken om je bereik te vergroten..; zet je deze bv op je 1e verdiep
Owh, das interessant nieuws. Zal de sites in de gaten houden over de nieuwe extreme. Hopelijk hebben die knakkers bij Apple daar wat aan gedaan. Heb gelezen dat meerdere personen moeite hebben met het bereik van de extreme.

Het zou inderdaad een mogelijkheid zijn om op de 1e verdieping een airtunes express te plaatsen om een bridge te vormen. Nog ff w88 of er nog alternatieven of andere oplossingen zijn.... :)
Pagina: 1