Toon posts:

Asus P5W DH Deluxe en Marvell Gigabit poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de Asus P5W DH Deluxe zit de 2 x Marvell 88E8053 Gigabit LAN Controller. Op dit moment bezit ik een DFI CFX3200-DR die ik ga RMA-en vanwege 2 slecht functionerende Gigabit poorten, ook van Marvell en 1 van de twee is ook de Marvell 88E8053 . Internet gaat prima maar zelfs met de nieuwste drivers zijn de poorten boven snelheden van 10 MBit ineens verdwenen uit Network Connections. Vandaar mijn vraag voor de mensen die al in bezit zijn van de Asus P5W DH Deluxe, hoe functioneren de Gigabit poorten op dit moederbord ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 15:36 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:34:
Op de Asus P5W DH Deluxe zit de 2 x Marvell 88E8053 Gigabit LAN Controller. Op dit moment bezit ik een DFI CFX3200-DR die ik ga RMA-en vanwege 2 slecht functionerende Gigabit poorten, ook van Marvell en 1 van de twee is ook de Marvell 88E8053 . Internet gaat prima maar zelfs met de nieuwste drivers zijn de poorten boven snelheden van 10 MBit ineens verdwenen uit Network Connections. Vandaar mijn vraag voor de mensen die al in bezit zijn van de Asus P5W DH Deluxe, hoe functioneren de Gigabit poorten op dit moederbord ?
Op 100mbit functioneren ze hier goed kan ik zeggen, ben er wel tevreden over.
Hogere snelheden kan ik hier helaas niet testen wegens gebrek aan meer Gbit apparatuur hier. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 14:04
Ik heb net dit bordje gakocht. En in verschillende reviews zeggen ze dat de bovenste beter is omdat die pci express based is. De onderste is pci based en die zorgt voor wat extra cpu load en vooral in combinatie met andere pci shared devices wat minder goed!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 21:24
SIMPY.be schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:43:
Ik heb net dit bordje gakocht. En in verschillende reviews zeggen ze dat de bovenste beter is omdat die pci express based is. De onderste is pci based en die zorgt voor wat extra cpu load en vooral in combinatie met andere pci shared devices wat minder goed!
Verrek, daarom werkt WOL dus pas wanneer ik Power On By PCIE Devices in het bios op Enabled zet.
Dankje d:)b.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de replies, het klinkt allemaal erg goed. Is er misschien iemand die kan testen of de poorten op GBit snelheid het ook nog goed doen ? Ik heb namelijk op campzone met de Marvell GBit poorten zoveel problemen gehad dat ik niet volgend jaar campzone weer wil zitten met problemen.

Alvast bedankt

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

SIMPY.be schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:43:
Eh, als ik het goed heb begrepen moeten bij dit bord beide poorten op PCIe zijn aangesloten. Misschien dat je het bord verward met de P5WD2-E Premium? Daar was dit wel het geval.
Heb je anders eventueel een bron?

Tesla Model Y RWD (2024)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:09:
Iedereen bedankt voor de replies, het klinkt allemaal erg goed. Is er misschien iemand die kan testen of de poorten op GBit snelheid het ook nog goed doen ? Ik heb namelijk op campzone met de Marvell GBit poorten zoveel problemen gehad dat ik niet volgend jaar campzone weer wil zitten met problemen.

Alvast bedankt
toevallig had ik hier nog een 3com gigabit switch liggen (50 ports ding voor lanparty's) en even getest voor je. Werkt perfect. 2 PC's aangesloten en zooitje films overgezet. Ging zeer vlot. Geen uitval of wat dan ook. Kortom ; werk perfect. uiteraard ook op een ASUS P5wdh ;). Getest via onboard lan naar een onboard lan @ ASUS A8N-E (van mn 'oude' PCtje).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 14:04
--MeAngry-- schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:12:
[...]

Eh, als ik het goed heb begrepen moeten bij dit bord beide poorten op PCIe zijn aangesloten. Misschien dat je het bord verward met de P5WD2-E Premium? Daar was dit wel het geval.
Heb je anders eventueel een bron?
Oeps, ik heb het over de P5B deluxe :)

Verwijderd

Topicstarter
grannymark schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:44:
[...]

toevallig had ik hier nog een 3com gigabit switch liggen (50 ports ding voor lanparty's) en even getest voor je. Werkt perfect. 2 PC's aangesloten en zooitje films overgezet. Ging zeer vlot. Geen uitval of wat dan ook. Kortom ; werk perfect. uiteraard ook op een ASUS P5wdh ;). Getest via onboard lan naar een onboard lan @ ASUS A8N-E (van mn 'oude' PCtje).
Gozer bedankt, dit wordt zeker mijn volgende bordje. Ben het DFI bord helemaal zat.

Verwijderd

Hallo guys,
Heb sinds vandaag mijn p5w DH Deluxe,
Maar ik heb grote problemen met die gigabit poorten.
Eerst laat het mijn hele netwerk crashen, door de server steeds op IP te vragen.
(Andere PC's werkten prima hier , voordat nieuwe MB er aan gehangen werd)

Okay server reset ( linux )
Nu krijg ik enkel geen ip, heb heel even een ip gehad en een driver kunnen downloaden, maar nu is het weer niks. 8)7

Help!
Pagina: 1