Nieuwe PC start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Scorpio9a
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 16:41

Scorpio9a

Understorm

Topicstarter
Ik heb stinds gisteren eindelijk mijn nieuwe PC in elkaar gezet, nou krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat...

Wat ik heb:
CPU: 2x Intel Xeon 5160
MB: SuperMicro x7dae
PSU: Antec TruePower 2 EPS12v 550watt
MEM: 4x 1GB Kingston DDR2-667 FB-DIMM
GFX: NVidia GeForce 7800GT (PCIe)

Probleem:
Als ik de PC aanzet dan gaat de fan van de PSU draaien, de LAN poort geeft even licht, power led gaat niet aan, de CPU fans gaan niet draaien maar de CPU's zelf worden wel warm, led van de "fan error" knippert en de fan van de videokaart gaat wel draaien. Maar geeft geen beeld op de monitor.

Heb van alles al geprobeert met helaas de zelfde resultaat: Tijdelijk een andere PSU gepakt, geheugen eruit gehaald/posities veranderd, 1 cpu er uit gehaald, cpu's omgewisseld.
Heb er geen HD's/CD-ROM's of andere PCI kaarten inzitten om zo te testen wat er aan de hand is.
Ook als ik de CPU fans los kopel blijft de "fan error" led knipperen.

Overigens met de Antec PSU heb ik 1 stroom stekker op de mobo niet kunnen inpluggen en dat is de 4-polige stekker, nou is dit volgens mij optioneel. de 24-pins en de 8-pins PSU stekkers op de mobo zijn wel aangesloten. Met de andere EPS PSU die in mijn server zit kon ik wel de 24, 8 en 4 er in pluggen maar had helaas ook de zelfde resultaat.

Ook vindt ik het erg vreemd dat ik geen beeps krijg te horen, ook niet als ik alle memory modules er uit haal en/of zonder videokaart. Ook niet als ik een externe speaker er op aansluit, al heb ik geen idee of die uberhaupt wel werkt...

Iemand nog een idee wat er misschien aan de hand kan zijn en waar het aan ligt?
Ik zelf heb het idee dat de moederbord misschien een DOA is. :(

-Scorpio9a

Verwijderd

Dit staat op de site van je mobo, weet neit of je er wat aan hebt:

"NOTE: Motherboard PCB revision 2.0 or above is required to support Xeon® 5100 (Woodcrest) processors "

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 17:24 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
als die 4 pins niet is aangesloten gaan alleen de fans draaien en gebeurt er verder niks (bij mij iig)
maar waarom kan je die niet aansluiten dan?

http://specs.tweak.to/15535

• Scorpio9a

Scorpio9a

Understorm

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:16:
Dit staat op de site van je mobo, weet neit of je er wat aan hebt:

"NOTE: Motherboard PCB revision 2.0 or above is required to support Xeon® 5100 (Woodcrest) processors "
Thanks, weet ik en ik heb Revision 2.01 zelfs.

Heb de fans van de CPU op een andere PC getest en dit werkt prima.
Lijkt echt iets te zijn met de moederbord.

-Scorpio9a

• Scorpio9a

Scorpio9a

Understorm

Topicstarter
tjtristan schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:44:
als die 4 pins niet is aangesloten gaan alleen de fans draaien en gebeurt er verder niks (bij mij iig)
maar waarom kan je die niet aansluiten dan?
Vanwege de PSU kabel, de kabel is te kort. Dus moet ik een verleng stuk zien te vinden.
Vreemde is dat ik met een andere EPS PSU getest heb die wel een lang genoege kabel heeft voor de 4-pins ATX connector, en had ik precies de zelfde problemen, als je de 4-pins er uit haalt bij jou doen de CPU fans het dan ook niet?

-Scorpio9a