Toon posts:

win98+sygate+win2000=nix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omschrijving:
pc1: win98 met kabelaansluiting draait sygate
pc2: client van pc1, draait win98 met sygate; werkt prima. Zet ik nu win2000 op deze pc en installeer sygate -> bagger.
Pc2 kan pc1 gewoon pingen, zitten op zelfde netwerk, allemaal prima. Internetten gaat niet, tiep ik van een pagina het IP adres in dan kan pc2 deze laden. DNS server doet dus raar, maar wat ik ook probeer (sygate 3, 3.1 en 4) niks werkt. Zet ik alle instellingen handmatig in win2000, zelfde verhaal.
Is dit een bekend probleem?

Makkelijke oplossing is win2000 op pc1 zetten, dit is echt onwenselijk omdat er een banyan vines netwerk aanhangt wat win2000 niet zo lief vindt :(

Snap er niets van.......help aub :)

Verwijderd

je moet bij de DNS instellingen van de Win2k pc de DNS van je ISP invullen (of die van een andere vb: primair 194.134.5.5 sec. 194.134.0.97)
laat maar weten of het werkt!!

Verwijderd

Topicstarter
HELD!

Het werkt, maar waarom snap ik even niet, ik heb bij de sygate server staan dat ie ook voor DNS server moet spelen, vandaar dat ik stug het IP adres van PC1 als DNS had ingevoerd.

Maar nogmaals bedankt!

Grtz. SP

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 19:28 schreef imsifout het volgende:
je moet bij de DNS instellingen van de Win2k pc de DNS van je ISP invullen (of die van een andere vb: primair 194.134.5.5 sec. 194.134.0.97)
laat maar weten of het werkt!!
He dat zijn de DNS'en van Euronet!!
Bij NT moet je idd de echt DNS'en gebruiken, precies waarom weet ik niet maar het moet wel ja.

Verwijderd

zijn dat niet de dns'en van chello brabant?!?!? mmm ff in de papieren duiken..

Verwijderd

Topicstarter
nou, dat moet je dan ook maar net weten. Ik heb braaf de DNS van mijn provider ingevuld :) Misschien dat ik die ander DNS adressen nog eens gebruik als de normale eruit valt.

thnx, SP

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 20:03 schreef imsifout het volgende:
zijn dat niet de dns'en van chello brabant?!?!? mmm ff in de papieren duiken..
Nope, deze (194.134.x.x) loop ik 16 uur per week op te lepelen op de helpdesk :)
Euronet trust me
Pagina: 1