Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Direct X foutmelding met Matrox videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me videokaart geinstalleerd en alles.
directX maar als ik een spel op start komt dit screen :
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/3028/directcr0.png
echt irritant
ik heb net nieuwe pc
met videokaart is van matrox,
kan het zijn dat matrox geen directX pakt ?
zoja welke driver moet ik dan hebben ?

alsvast bedankt.

[ Voor 2% gewijzigd door LuNaTiC op 09-09-2006 13:33 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-11 16:08
Je hoeft je startpost niet vet te drukken, zonder kunnen we het ook prima lezen. Verder is Matrox nou niet echt een merk dat ik aan zou raden om te gamen, misschien is het een idee om ons mede te delen welke kaart je hebt zodat wij de glazen bol in de kast kunnen laten staan? DirectX werkt volgens mij wel gewoon met Matrox, maar dan moet de GPU wel DirectX 9 hardware zijn.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• Specs
• Zelf gezocht/gedaan
• Forum FAQ + Netiquette gelezen

Oftewel, een beetje weinig info: "met videokaart is van matrox " Welk model enz . ?

Dus meer info :) is wel handig i suppose ?

offtopic:
waarom heb je btw alles in bold gezet :?

[ Voor 51% gewijzigd door Notna op 09-09-2006 13:35 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:51

Format-C

Tracing Rays

Waarom maak je 2 topics aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 09-09-2006 13:29 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lees de error nog eens goed. Of je installeert de juiste drivers, of je videokaart ondersteund het niet. Aangezien je een Matrox hebt zal die wel geen DX9 ondersteuning hebben.

Edit: Wtf, TS is veranderd? 8)7 en nu niet meer :? naja...

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 09-09-2006 13:34 ]

Verwijderd

Met dxdiag kun je kijken welke versie je hebt en of er fouten zijn...

Verder zie de post boven mij.

Start->Uitvoeren->dxdiag.exe

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 13:33 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, het hangt af van welke kaart je hebt :)

De "Matrox game kaart" is the Parhelia, een Dx8 pixel shader kaart met Dx9 vertex shaders.
Gelukkig worden games vaak nog gemaakt met het oog op dat niet iedereen de laatste versie Dx kaart heeft. Dus als de game 1.3 Shaders heeft ( Dx8 ) dan zou het moeten draaien!

Ik hoop trouwens wel dat je Dx9 ge-installeert hebt om mee te beginnen.

Ik vraag me af welke kaart je hebt want alleen de parhelia is echt "gemaakt" om op te gamen. En matrox maakt nou eenmaal weinig kaarten op dat gebiedt!
Als je een G400, G450, G550 hebt ..dan is het ver van een sneller 3d ervaring. Het kan het wel maar het zijn meer 2d kaarten! De P650 en P750 zijn meer "up to date" maar zelfs daarbij is het de vraag of gamen daarop geschikt is.

Kijk het kan wel maar alleen echt Ati en Nvidia ( and natuurlijk XGI op de achtergrond ) zijn echt puur voor de gamer gegaan..

There is no place like ::1

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt een probleem met je videokaart maar we weten niet welke videokaart je hebt. Er zijn wel meer Matrox kaartjes op de aarde dan alleen jouw type.
Voor drivers ga je naar de site van de fabrikant, Matrox dus. Die jongens zijn best goed in hun productondersteuning dus er zijn zeker wel recente drivers te vinden voor jou grafische kaart.

Ik zie dat je een nieuwe user bent, bij deze dus een goed leermoment :)
Om je zo goed mogelijk te helpen is het van belang dat jij ons precies kunt vertellen wat voor spul je in huis hebt. Een glazen bol die de toekomst voorspelt heb ik al tijden niet meer gezien, we moeten de info dus van jou krijgen.
Hier op GoT verwachten we ook inzet van jou kant om je probleem te verhelpen. Als jij zelf weinig moeite doet om je probleem te verhelpen lijkt het me logisch dat er van deze kant ook maar weinig terug kan komen.
Misschien is het slim om je even in te lezen.
• Zoek informatie over je product en ga zelf op zoek naar de oorzaak en eventuele oplossing voor je probleem. Probeer dus dingen.
• Lees even de Huisregels, De Policy en Welkom in de V&B.

Waarschijnlijk is dit of een geval van verouderde drivers, of dat MotoGP3 een DirectX9 kaart vereist en jou Matrox dit gewoon niet is. Aangezien ik niet weet welk model kaart je hebt kan ik die 2de vraag niet voor je beantwoorden.
Helaas ga ik wel dit topic dichtmaken, want er is nog voldoende dat je zelf kunt proberen. Mocht je alsnog problemen hebben, maak dan gerust een nieuw topic maar zorg dan dat je hem wel compleet en duidelijk maakt. Zie daarvoor je leesvoer ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.