bestanden delen met vmware

Pagina: 1
Acties:
  • 1.297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 05:06
okay, vmware server geinstalleerd.
hierna onder ubuntu dapper win xp geinstalleerd. Draait zonder problemen ( ik ben helemaal verbaasd over het gemak! ). Echter wat nog niet lukt:

hoe kan ik bestanden vanuit mijn ubuntu-installatie gebruiken binnen mijn virtuele xp?
( copy and paste is ingeschakeld bij de vmware-settings )
heeft dit met schijf-indeling te maken? ( xp = ntfs, virtueel dan ---ubuntu = ext3 )
om het nog wat ingewikkelder te maken ( voor mij dan ;) ), is het ook mogelijk om bestanden van mijn fysieke xp ( ik draai dual-boot ) met fat 32, vanuit ubuntu te laden in vmware--xp ??

Maw. ik heb een dualboot xp-ubuntu ( fat 32 -- ext3 ), bestanden uitwisselbaar ofcourse. en wil nu , als mogelijk, deze bestanden laden in vmware--xp ( ntfs )

Is er uitwisselbaarheid?? sorry voor dit woordgebruik..

Pfff, ik hoop dat het duidelijk is?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je de VMWare Tools installeert binnen je virtuele-OS, dan kun je gebruik maken van "Shared mappen" of iets dergelijks. Toen ik het gisteren probeerde kwam het neer op dat VMWare dan een soort virtuele netwerk-PC aanmaakte en als je dan op je ubuntu-OS files naar de gedeelde map kopiert, dan komen ze in XP onder die netwerkmap te staan.

En zoals je al aageeft kun je bestanden uitwisselen tussen je fysieke XP en Ubuntu, dus vanaf je fysieke XP (NTFS) kun je wederom files kopieren vanuit Ubuntu naar die gedeelde map.

• Zubzub
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-12-2023
Je kan bestanden uitwisselen in vmware tussen je host os en je guest os zoals hierboven gezegd dmv een virtueel netwerk tussen je host os en je guest os. Je kan dan in jouw geval een samba file sharing server draaien in je host os (ubuntu) en deze opvragen in je guest os (win xp).

Je kan ook je native xp os booten in ubuntu met vmware, maar let wel op, je virtuele hardware zal drastisch verschillen met je bestaande waardoor er veel kans bestaat dat je win xp opnieuw zal mogen activeren, en als je dan maar een key hebt voor 10 licenties is dat niet zo'n goed idee...

• neeroeter
okay, ga het proberen.

Ik zal ff laten weten of het gelukt is....

Als ik nou ook nog ableton live ad praat krijg onder vmware, ben ik helemaal blij en kan imjn xp de prullenbak in. Weinig hoop echter....vmware ondersteunt geen midi in, en de soundcard-emulatie is leuk voor een muziekje, maar te 'krap' voor realistische sound-editing...

Andere vraag dan : kent iemand een goede cubase/ableton vervanging voor linux?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zubzub schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:32:
Je kan bestanden uitwisselen in vmware tussen je host os en je guest os zoals hierboven gezegd dmv een virtueel netwerk tussen je host os en je guest os. Je kan dan in jouw geval een samba file sharing server draaien in je host os (ubuntu) en deze opvragen in je guest os (win xp).
Samba server is overbodig, VMWare neemt dat voor z'n rekening.
Zubzub schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:32:
Je kan ook je native xp os booten in ubuntu met vmware, maar let wel op, je virtuele hardware zal drastisch verschillen met je bestaande waardoor er veel kans bestaat dat je win xp opnieuw zal mogen activeren, en als je dan maar een key hebt voor 10 licenties is dat niet zo'n goed idee...
Toen ik dat probeerde vanuit VMWare kreeg ik een mooie BSOD ;)

• neeroeter
Het lukt nog niet:

de externe schijf die als backup dient, geformateerd met ntfs kan ik prima benaderen via vmware. Mijn partities met deels fat32, deels ext3 kan ik niet zien/lezen. Heeft dit met file-systems te maken??

Zou leuk zijn om mijn muziek direct te kunnen spelen via interne harde schijven. Mijn backup-disk laat ik liever met rust....

Ergens een tutorial????
Pagina: 1