Toon posts:

cd-drives worden niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden bleef mijn pc haperen bij het opstarten. Hij viel uit en sindsdien worden de cd-drives niet meer herkend. Ik kan ook geen virtuele schijven meer gebruiken.

Op aanraden van mijn buur heb ik geprobeert om de nieuwste nForce versie te installeren, om zo de nieuwe IDE drivers te hebben. Jammer genoeg valt de installatie hiervan uit zodra het NVIDIA-schermpje verschenen is, en dit bij elke nForce versie die ik wil installeren. Dit probleem had ik vroeger ook niet.

Weet er iemand van jullie nog wat doen?

specs:
---------

moederbord: k8n neo platinum met nForce 3 chipset
cd-drives: 3 drives van verschillende merken
de rest is niet relevant denk ik.

Dank op voorhand

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je kijkt in je devicemanager, staat daar wel een geinstalleerde IDE controller? Als die er namelijk niet staat dan weet je waar het probleem ligt. Probeer deze eens opnieuw te installeren vanuit de windows veilige modus.

Verwijderd

Topicstarter
bij device manager staan de drives, maar er staat een uitroepteken vermeld in een geel cirkeltje. bij verdere info vind ik dit:

"Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten."

de probleemoplosser krijgt het probleem niet opgelost...

ik hoop alleen maar dat ik niet moet formatteren :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren geprobeert een cd-drive van een andere computer aan te sluiten. deze cd-drive werkte nog perfect op deze andere computer, maar na het aansluiten op de probleem-computer werd de cd-drive ook niet herkend.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig Daemontools geinstalleerd :? Die wil namelijk nog wel ens vervelend doen met nieuwe ASPI-drivers. Was ook al een bekend probleem toen XP SP2 uit kwam. Deamontools deinstalleren, drivers updaten, en dan weer opnieuw D-tools installen werkt meestal wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je hulp, maar het werkt jammer genoeg niet.

ik heb alles gedaan zoals je gezegd hebt, maar ik ben alleen niet zeker of ik de ASPI drivers wel goed geupdate heb. Ik heb dit gebruikt: Adaptec ASPI Drivers (Windows 98/Me/NT/2000/XP) 4.71.2. Is dat goed?
Pagina: 1