Toon posts:

[Geluid] Geluid doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een probleem met het geluid. Het geluid werkt opeens helemaal niet meer. Als ik bijvoorbeeld naar vloumeregeling wil gaan dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/9668/melding1rl8.png

Nu heb ik ook geprobeerd, de drivers van mijn moederbord opnieuw te downloaden, want het is een onboard geluidskaart. Ik heb een MSI K8MM-V moederbord, dus heb vanaf de volgende site al sound drivers gedownload:
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=647&kind=1

Maar als ik dan via apparaatbeheer, mij multimedia aduio controller aanklik, waarbij de volgende melding staat:

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Kan hij de uitgepakte drivers niet automatisch vinden en ook handmatig de map aanklikken, wil niet lukken. Het setup bestandje wat bij de drivers in de map staat, wil ook niet opstarten, als ik er op klik.

Wie kan me hiermee helpen? Het geluid heeft het dus wel altijd normaal gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 21:00
Deze setup opent op mijn systeem zonder problemen. Wellicht wordt het probleem bij jou door iets anders veroorzaakt. Probeer anders eens de 4in1 chipset drivers.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Probeer eens rechtermuisknop op het *.inf bestand van de geluidsdrivers en dan installeren :)

Verwijderd

Heb zelf ooit wel eens problemen gehad met onboard na een bios flash. waarschijnlij was de iRQ en concorten gewijzigt, de makkelijkste oplossing bleek windows ff opnieuw installeren. Klinkt erg lomp, en dat is het ook maar het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die drivers van 4 in 1 geprobeerd. Dat is wel succesvol gelukt, maar het geluid doet het nog steeds niet 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet Windows XP, opnieuw installeren?

En is het probleem ook opgelost, als ik gewoon update kies, ik bedoel iniedergeval, dat al je andere programma's nog wel op de pc staan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit over? Je kaapt je eigen topic met een softwarevraag :?

Hoe dan ook onduidelijk en blinkt niet echt uit in eigen inzet :o
Om nog maar te zwijgen van het feit dat noch moederborden noch geluid in Overige Hardware thuishoren...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.