[XP] Account login screen wil niet weg.

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
Hi,

Zit hier met een wazig probleem die ik niet meer hersteld krijg of krijg zo als het zo moeten.
Normaal als je updates draait en je installed Framework .net 1.1 heb je zo'n irrirtant inlog scherm doe je echter de security update er achteraan dan logt ie voortaan direct door (heb maar 1 account zonder pass!)

Echter na het draaien van deze updates, alle maal van de site gedaan trouwens, blijft dat scherm nog steeds aanwezig terwijl het normaal gesproken weg zou moeten zijn.

Iemand een oplossing ipv een reinstall?

Heb al met tweakxp geprobeerd maar dat is niet echt wat ik zoek, het zou normaal gewoon meteen na het draaien van de updates opgelost moeten zijn. aan passen van de settings in accounts is ook niet de oplossing

Verwijderd

start => run => control userpasswords2

lost dit op, dan hoef je je niet meer aan et melden.

Het vakje gebruikers moeten een wachtwoord invoeren uitvinken, dan word er gevraagd welk accoun, en eventueel wachtwoord invoern en het is geregeld.

ps: dit heb ik hier ooit via de search gevonden :-)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens in de Windows Clients FAQ gekeken? :)

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 23:36
En als dat niet wilt werken, kan je Ashampoo Winoptimizer gebruiken. Ik kreeg dat scherm ook niet weg icm .NET 2.0 maar dit programma laat hem nu wel doorstarten. TweakXP hielp in mijn geval ook niet.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:58:
start => run => control userpasswords2

lost dit op, dan hoef je je niet meer aan et melden.

Het vakje gebruikers moeten een wachtwoord invoeren uitvinken, dan word er gevraagd welk accoun, en eventueel wachtwoord invoern en het is geregeld.

ps: dit heb ik hier ooit via de search gevonden :-)
Deze oplossing helpt niet.
Hij start door met Admin account en da is de bedoeling niet

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:31:
[...]

Deze oplossing helpt niet.
Hij start door met Admin account en da is de bedoeling niet
Voodat je het vakje uitvinkt moet je het correcte account selecteren (net andersom dus).

[edit]
Quintijn: uitschakelen is dacht ik voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 22:04 ]

Verwijderd

Naar mijn weten maakt .net framework een extra gebruiker aan. Ga naar start, config scherm, users en haal .net framework gebruiker weg.

Dit heb ik al 100x gedaan en nergens problemen tegen gekomen door deze oplossing.

• Jan Golfkarton
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Uit de FAQ:

Om Windows deze speciale account te laten negeren voor het welkomstscherm moet je de volgende wijziging doorvoeren:

Start 'REGEDIT' op
Navigeer naar 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\Userlist'
Voeg een nieuwe 'DWORD' waarde toe met de naam ASPNET
Sluit REGEDIT en herstart je computer
Hierna zal je computer weer normaal opstarten zonder om een gebruiker te vragen.

JG.
Pagina: 1