Toon posts:

IP-camera's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ben ik even een tijdje van huis weg en wil ik van afstand wel eens thuis kijken hoe het er aan toe is thuis. Een normale webcam is geen optie, dus kom ik al snel terecht bij de netwerkcamera's.

Nu heb ik er twee op het oog: de Linksys WVC200 met PTZ-mogelijkheden, en de Axis 207W. Nu haalt de Linksys het qua beeldkwaliteit niet bij de Axis, maar hij is wel 100 euro goedkoper plus hij heeft PTZ-mogelijkheden.

Hoe zijn de ervaringen hier met de Axis Camera's? :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:36:
Hoe zijn de ervaringen hier met de Axis Camera's? :)
Goed.
Ik heb de 207W en het ding doet z'n werk. Leuk configureerbaar. Bewegingsdetectie, in- en exclusive windows voor die detectie definieeren, e-mail met fotootjes sturen bij beweging, goede webinterface, mooie mogelijkheden om hem in een andere webpagina te embedden.
Het geheel was goed en compleet verpakt, inclusief verlengkabel voor de voeding en twee verschillende montagebeugels.

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikt hij alleen ActiveX bij het bekijken via de webbrowser, of behoort Java ook tot de mogelijkheden?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:23:
Gebruikt hij alleen ActiveX bij het bekijken via de webbrowser, of behoort Java ook tot de mogelijkheden?
Hummm... je gaat nu moeilijke dingen vragen... :X
Beide, volgens mij. Via Internet Explorer gaat het hier in elk geval via ActiveX maar meestal kijk ik via FireFox en dan wordt er volgens mij Motion-JPEG server push gebruikt. Maar betrouwbaardere informatie kan je waarschijnlijk beter in de handleiding vinden - http://www.axis.com/files/manuals/25384r5.pdf

Hmmm... kom er net achter dat ik het settings-password vergeten ben... |:(